De unde îşi recuperează loteria OTV investiţia?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
De unde îşi recuperează loteria OTV investiţia?
De unde îşi recuperează loteria OTV investiţia?

Deşi organizatorii vor să acopere costurile emisiunii din publicitate şi din SMS-uri, la un calcul făcut de „Adevărul“ este greu de imaginat că acest lucru se va întâmpla. Concursul 100% Adevărat de pe OTV ridică mari semne de întrebare. Pentru a-şi acoperi costurile, organizatorul ar trebui să câştige 530.000 de euro pe ediţie.

Emisiunea este organizată de Videoprod Industries, o firmă de apartament înfiinţată în luna mai a acestui an şi deţinută în totalitate de un off-shore, RTMB Production. Premiile acordate în timpul emisiunii vin din partea revistei online
sutalasutaadevarat.ro, o publicaţie făcută „pe genunchi“.

Pentru ca un telespectator să poată participa la această loterie, trebuie să îşi facă, prin SMS sau prin telefonul fix, un abonament la publicaţia online, contra sumei de 3,57 euro. Pentru aceşti bani, utilizatorul primeşte un cod de accesare a site-ului, valabil doar o săptămână.

În fiecare duminică vor fi aleşi, în urma tragerii la sorţi, şase câştigători. Organizatorul promite să ofere, la fiecare ediţie, câte trei autoturisme Mercedes şi câte trei apartamente cu două camere în Bucureşti, aceste premii având o valoare totală declarată de aproximativ 480.000 de euro. La un simplu calcul, pentru o emisiune ce va fi difuzată timp de un an, duminică de duminică, aceste costuri ar putea ajunge la peste 24 de milioane de euro.

Diaconescu îşi propune profit

Potrivit informaţiilor obţinute de „Adevărul“, costurile de producţie a unei emisiuni de amploarea 100% Adevărat nu au cum să depăşească 30.000 de euro, fără premii şi fără onorariile vedetelor, în condiţiile în care o ediţie a emisiunii Surprize, Surprize! costa, în perioada sa de vârf,  aproximativ 75.000 de euro.

Totuşi, potrivit estimărilor „Adevărul“, costurile pentru fiecare ediţie a concursului sunt de aproximativ 530.000 de euro, incluzând valoarea premiilor, producţia emisiunii şi onorariile vedetelor invitate.

Deşi au de acoperit, la fiecare ediţie, o suma foarte mare de bani, Videoprod Industries şi OTV îşi propun să scoată şi profit. „E adevărat că urmărim ca emisiunea să fie audiată şi ca, ulterior, din publicitate şi de la sponsori să câştigăm şi noi bani şi să avem profit“, declara Dan Diaconescu, în emisiunea sa Dan Diaconescu Direct, difuzată imediat după prima ediţie a 100% Adevărat.

Patronul OTV spunea că, deşi prima ediţie a show-ului „a mers peste aşteptări“, va mai dura până când se va ajunge pe profit. „Sperăm ca undeva după noaptea de Revelion să ieşim, cum se zice, pe plus“, a completat Diaconescu, precizând că, dacă planul va funcţiona, în timp, numărul premiilor va creşte, ajungând la opt maşini şi opt apartamente în noaptea de Revelion.

Venituri din publicitate nesemnificative

O sursă importantă de venituri este suma acumulată din SMS-uri. Potrivit lui Dan Boabeş, Managing Director la firma de servicii prin SMS Simplus, în cazul unei campanii derulate prin acest tip de mesaje, aproximativ 50% din valoare merge către operatorul de telefonie mobilă. Restul se împarte între organizatorul concursului şi compania care intermediază campania.

Prin urmare, aproximativ 20 – 30% din costul unui SMS merge la organizator. În cazul acesta, Videoprod Industries rămâne cu aproximativ 1,071 euro din tariful de 3,57 euro aplicat pentru fiecare mesaj. Astfel, pentru a-şi acoperi măcar cheltuielile pentru fiecare ediţie, emisiunea ar trebui să atragă aproximativ 500.000 de mesaje pe ediţie.

În ceea ce priveşte veniturile atrase din publicitate, în timpul emisiunii de duminică, OTV a livrat clienţilor săi 147,18 GRP-uri (puncte de audienţă la nivel urban).

La un cost pe punctul de audienţă (CPP) de aproximativ 80 de euro, OTV a câştigat duminică, potrivit estimărilor „Adevărul“, aproape 12.000 de euro. O sumă infimă, raportat la cheltuielile organizatorului.

Calcule

Având în vedere costurile pe care le presupun producţia şi premiile oferite în cadrul loteriei 100% Adevărat este greu de crezut cum organizatorii îşi vor permite să susţină emisiunea timp de un an, aşa cum arată regulamentul concursului. Sursele de venit sunt fie din publicitate, fie din SMS-uri.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite