Balivernele OTV înfurie două mari companii
0
Unilever şi Nestlé au reclamat televiziunea la CNA, ca urmare a unor emisiuni în care aditivii alimentari erau prezentaţi ca fiind cancerigeni. Titluri precum „Chimicale nocive şi E-uri mascate în prafurile Nestlé – Maggi - şi Unilever – Knorr şi Delikat“ şi alte abateri au „costat“ postul TV 10.000 de lei.
Aglomeraţie mare ieri la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA). Reprezentanţi ai Unilever, Nestlé, Romalimenta şi International Advertising Association (IAA) România şi-au unit forţele împotriva „duşmanului“ comun: OTV.
După ce a dus o campanie agresivă împotriva berii Redd’s, postul lui Dan Diaconescu trece la produse culinare deshidratate. În mai multe emisiuni „Dan Diaconescu Direct“, jurnalistul Silviu Alupei a „pus la zid“ produsele Maggi (marcă Nestlé), Knorr şi Delikat (Unilever), Dr. Oetker şi Tomi, despre care a spus că ar conţine chimicale.
Citiţi şi:
- Fenomenul „Elodia“, după doi ani
- De unde îşi recuperează loteria OTV investiţia?
- OTV umblă cu loteria „vopsită“
Emisiuni cu tentă de şantaj
Reprezentanţii Unilever şi Nestlé, prezenţi la şedinţa CNA în calitate de reclamanţi, au explicat în faţa Consiliului că utilizarea substanţelor în compoziţia acestor produse pentru gătit este permisă, dar că formulările de genul „Prafuri cu chimicale în hrana românilor“ creează consumatorilor impresia că produsele respective dăunează sănătăţii umane.
CNA a constatat că Dan Diaconescu, în loc să modereze emisiunea, a indus o stare de alertă asupra telespectatorilor. „Ajunge pentru seara asta câtă sare ne-aţi dat şi câte E-uri cancerigene. Deja mi-a pierit cheful, m-a apucat durerea de burtă. E o nenorocire. Cancer la stomac în câţiva ani“, a spus Diaconescu într-una dintre emisiuni. IAA, care nu a reclamat, dar a susţinut plângerile companiilor lezate, a atras atenţia asupra unor practici neprofesionale „din partea unor canale media“, OTV în acest caz. Unele posturi TV atacă în emisiuni anumite branduri pentru a constrânge companiile să cumpere publicitate.
Reprezentantul OTV, Doru Iuga, nu a fost impresionat de discuţii: „Vom continua cu aceste episoade şi vom aduce în discuţie şi alte branduri“. Nici Alupei nu s-a lăsat mai prejos: „Cât ne puteţi da amendă, ca idee?“, a spus jurnalistul către CNA. Răspunsul a venit după îndelungi discuţii între membrii Consiliului: 10.000 de lei.