Rupert Murdoch amână introducerea plăţii pentru ediţiile online

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Rupert Murdoch amână introducerea plăţii pentru ediţiile online
Rupert Murdoch amână introducerea plăţii pentru ediţiile online

Directorul gigantului media News Corporation, Rupert Murdoch, ar putea amâna introducerea plăţii pentru ediţiile online ale publicaţiilor din grup, în momentul de faţă doar Wall Street Journal taxând accesul la conţinutul integral al ediţiei electronice.

"Muncim foarte intens, dar nu promitem că vom respecta data", a spus Murdoch, în cadrul unei conferinţe telefonice cu prilejul publicării rezultatelor financiare ale grupului pe perioada iulie-septembrie. Întrebat de cauza acestei întârzieri, magnatul a răspuns: "Totul". "Este un proiect în desfăşurare şi există o cantitate enormă de muncă nu doar cu site-urile noastre, ci şi cu altele", a explicat Murdoch.

News Corp a avut o creştere a profitului de 11% , afişând un beneficiu net de 571 milioane de dolari, parţial datorită succesului de casă al filmului "Ice Age: Dawn of the Dinosaurs", potrivit presei britanice. Staţiile de televiziune ale lui Murdoch, care includ populara reţea Fox News, au înregistrat o creştere de 41% a profitului.


  • Ideea de a percepe taxe pentru accesul digital la produsul jurnalistic a apărut încă din luna aprilie când, la întâlnirea anuală organizată de Associated Press la San Diego, directorul agenţiei, Dean Singleton, şi directorul executiv al MediaNews Group Inc au reacţionat dur la "însuşirea" ştirilor de către mediile online. "Nu mai putem sta deoparte şi privi cum alţii pleacă cu munca noastră, fiind protejaţi de legi proaste".


Tonul l-a dat Rupert Murdoch, care, pornind de la premisa că "revoluţia digitală a deschis canale noi şi ieftine, dar nu a făcut conţinutul gratuit", a anunţat introducerea unor taxe pentru accesul la ediţiile online ale tuturor publicaţiilor pe care le deţine.

Rupert Murdoch deţine:


Reviste: Big League, Inside Out, donna hay, ALPHA, News America Marketing, Smart Source
Televiziuni: FOX Broadcasting Company, FOX Sports Australia, FOX Television Stations, MyNetworkTV, STAR, SKY Italia, Sky, TATA SKYDeutschland, British Sky Broadcasting
29 de ziare dintre care cele mai cunoscute: Daily Telegraph, Herald Sun, The Sun, The Times, The Wall Street Journal, Dow Jones, The Australian, The Sunday Times

  • Miliardarul australian s-a angajat să „zguduie“ industria presei prin introducerea unor taxe de acces pentru toate site-urile de ştiri pe care le deţine. Astfel, înainte de vara lui 2010, ediţiile online ale „The Times“, „The Sun“ şi „News of the World“ vor putea fi citite numai contra unei sume de bani.
  • În prezent, numai „Wall Street Journal“, cumpărat de Murdoch în 2007 (odată cu compania Dow Jones), percepe o taxă pentru ediţia sa online. De altfel, Wall Street Journal este singurul ziar american care şi-a crescut numărul de abonaţi, atât pentru ediţia print, cât şi pentru cea online, în perioada de criză financiară.
  • Modelul cu taxă va fi extins şi la publicaţiile tabloide, ca „The Sun“ şi „The News of the World“.
  • De curând, publicaţiile britanice „Financial Times“ şi „The Guardian“ şi-au arătat disponibilitatea de a prelua ideea de conţinut plătit.
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite