Adevarul = 2 x Jurnalul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Adevarul = 2 x Jurnalul
Adevarul = 2 x Jurnalul

În prima jumătate a acestui an, ziarul editat de Adevărul Holding a reuşit să-şi crească vânzările cu 93%, detaşându-se de titlurile concurente din categoria publicaţiilor quality. În timp ce piaţa presei scrise este în cădere, ziarul „Adevărul“ îşi continuă ascensiunea, ajungând în iunie la un tiraj vândut de 126.176 de exemplare pe ediţie.

Ultimele date oficializate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), referitoare la cel de-al doilea trimestru al acestui an, arată că mai toate ziarele şi revistele au înregistrat scăderi importante ale vânzărilor. Este un semn că marile trusturi de presă au redus „motoarele“ investiţiilor în această perioadă tulbure.

În schimb, Adevărul Holding a adoptat o strategie „împotriva curentului“, investind masiv în produsele sale. Rezultatul: ziarul „Adevărul“ s-a detaşat categoric de titlurile concurente din segmentul cotidienelor de calitate. În perioada aprilie-iunie, media tirajului vândut a depăşit pragul „sutei de mii“, atingând 109.230 de exemplare. Astfel, publicaţia a crescut în luna iunie cu 93% faţă de prima lună a anului.

Dacă în ianuarie „Adevărul“ vindea 65.390 de copii pe ediţie, în iunie a ajuns la 126.176 de exemplare. Principalul său competitor, „Jurnalul Naţional“, a rămas mult în urmă, înregistrând 64.979 de exemplare vândute în luna iunie. Colecţia de carte românească, lansată de trustul Intact, la jumătatea lunii martie, nu a reuşit să crească spectaculos vânzările „Jurnalului“. În aprilie, în prima lună întreagă în care „Jurnalul“ a fost distribuit cu „Biblioteca pentru toţi“, vânzările sale au atins 90.096 de exemplare pe apariţie.

În luna imediat următoare, tirajul vândut a scăzut, ajungând la 67.145 de exemplare pe apariţie, iar în iunie s-a dus la 64.979. „Biblioteca“ s-a dovedit a fi un instrument slab de marketing pentru „Jurnalul“. Şi vânzările „România liberă“ au intrat în declin, trecând sub pragul de 50.000 de exemplare. Este un eveniment neplăcut pentru editorii acestui cotidian care mulţi ani au menţinut tirajul vândut peste 50.000.

„Cotidianul“ cade sub 10.000

În luna iune a acestui an, „România liberă“ a fost vândută în medie în 45.089 de exemplare, cu 10% mai puţin decât în ianuarie. Pe trimestrul al II-lea, media „României libere“ a fost de 47.113. Şi „Evenimentul zilei“ este în cădere liberă. După ce, în primul trimestru, conducerea trustului Ringier a evitat să-şi declare cifrele la BRAT, iată că pentru următoarea perioadă a luat decizia înţeleaptă.

Astfel încât, piaţa editorilor, dar mai ales a publicitarilor, a aflat că „Evz“ a scăzut de la 39.021 de exemplare vândute pe ediţie în ianuarie la 33.831 în iunie. O cădere de 13,3%. Nici ziarul „Gândul“, editat de PubliMedia International, n-o duce mai bine. Publicaţia a avut în luna iunie vânzări de 14.788 de copii pe ediţie, în scădere cu 16,7% faţă de ianuarie. Ziarul „Cotidianul“ a picat sub pragul de 10.000 de exemplare vândute, fiind depăşit chiar de ziarul „Ziua“. Cotidianul a vândut doar 9.089 de exemplare pe ediţie, în luna iunie, cu 17% mai puţine decât la începutul anului.

Aducerea lui Cornel Nistorescu (în august, lună care nu a intrat în actuala monitorizare BRAT) pare o decizie de „avarie“, cu condiţia ca tirajul vândut să nu coboare sub 5.000 de bucăţi. Aşa încât, sloganul lui Nistorescu la instalarea în fruntea „Cotidianul“, „M-am întors!“ să nu cumva să întoarcă tirajul spre valori şi mai mici.  

Vara nu le prieşte ziarelor sportive

Şi cele două publicaţii de sport au intrat în declin, pe de o parte şi din cauza venirii verii, perioadă „moartă“ pentru fotbal, principalul subiect tocat de „Gazeta Sporturilor“ şi de „Pro Sport“. Pentru „Gazeta“ punctul culminant a fost înregistrat în lunile martie şi aprilie, când a avut vânzări medii pe apariţie de 78.558 de exemplare, repectiv 73.965. În schimb, în luna iunie acestea au ajuns la 59.227 de copii. Competitorul său, „ProSport“, a reuşit în iunie să atingă un tiraj vândut 40.412 de exemplare pe ediţie, cu 12% mai mare decât în ianuarie 2009.

„Click!“, lider absolut în rândul ziarelor

Până la începutul acestui an, ziarele tabloide aveau creşteri puternice, semn că era suficient loc pentru ca fiecare dintre cele trei să crească sănătos în vânzări. Însă, în a doua parte a acestui an, cu o singură excepţie, „Click!“, celelalte două tabloide au avut chiar scăderi ale vânzărilor.  Publicaţia editată de trustul Adevărul Holding a avut o evoluţie spectaculoasă în ultimul an, reuşind să-şi crească vânzările cu 60% în luna iunie faţă de ianuarie.

Dacă în prima lună a acestui an „Click!“ era vândut în 146.960 de exemplare pe ediţie, la jumătatea acestui an a ajuns la 235.492 de copii. Principalul său competitor, „Libertatea“, care în luna mai a refuzat să-şi facă publice datele pentru perioada ianaurie-martie, a rămas mult în urmă. Tabloidul editat de trustul Ringier a avut în iunie vânzări medii de 200.409 de exemplare pe ediţie, în creştere cu doar 4% faţă de începutul anului.

În plus, în aprilie „Libertatea“ a vândut cu 15.115 mai puţine exemplare faţă de martie. În lunile următoare tabloidul a reuşit să‑şi mai revină odată cu lansarea concursului cu premii „Casino“.

„CanCan“, cel de-al treilea clasat, a raportat scăderi serioase ale tirajelor. Dacă în luna ianuarie publicaţia era vândută în 100.130 de copii pe ediţie, aceasta a scăzut la 98.254 în martie, la 80.591 în mai, iar iunie: 78.548.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite