Internetul românesc are primul cod de conduită

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Internetul românesc are primul cod de conduită
Internetul românesc are primul cod de conduită

Organizaţia Internet Advertising Bureau România (IAB) a lansat ieri un cod ce reglementează publicitatea online şi comerţul electronic. IAB face primul pas pentru „curăţirea“ online-ului românesc, lansând codul de „bune maniere“ pentru site-urile de internet. 

Citiţi şi:


Noul cod de reglementare realizat de membrii organizaţiei IAB România împreună cu portalul Avocatnet este un angajament voluntar la care pot adera, contra cost, editorii de site-uri.

„Sistemul se adresează în special companiilor furnizoare de publicitate online, care, în acest fel vor avea o calitate în plus la încheierea contractelor publicitare“, a explicat, în cadrul conferinţei de lansare a codului, directorul executiv al IAB, Ionuţ Oprea.

Online-ul, obligatoriu pentru publicitari

Printre elementele reglementate se numără protecţia datelor personale, interferenţa reclamelor şi concurenţa neloială.

„Majoritatea site-urilor mari respecta majoritatea principiilor din acest cod. Însa  l-am elaborat ca un set complet de principii care să poată atesta pe deplin un site responsabil, pentru care IAB poate garanta prin marca de încredere“, a declarat pentru „Adevărul“ Ionuţ Oprea. 

La rândul său, Cristi Pârvan, vicepreşedinte IAB, spune că este nevoie de un cod de reglemenatre pentru a nu mai privi internetul ca pe un mediu în care se întâmplă răutăţi.

În plus, Pârvan crede că una dintre problemele cu care se confruntă publisherii online, mai ales în aceastaă perioadă dificilă, este că unele companii „accepta orice fel de expunere care vine împreună cu nişte bani. Codul oferă un suport de bune practici pentru ca unele exagerări să fie analizate“.

 „Ce vine să regleze acest cod este impresia că în online nu există reguli. Există!“, spune Dragoş Stanca, Managing Director F5 Webcorp, care a precizat că va adera la noul cod. El a mai adăugat că acesta este un demers necesar în acest punct de dezvoltare al pieţei, mai ales că online-ul începe să fie un element obligatoriu în orice mix de media.

În ceea ce priveşte finanţarea programului IAB, sumele vor proveni din taxa de înscriere plătită de companiile care doresc încadrarea în categoria de „website certificat“. Valoarea taxei va fi de 100 lei pe lună, iar companiile înscrise în IAB vor primi o reducere de 40%. Paginile web care se vor înscrie vor avea afişată „bulina“ care certifică un site cu titlul de „Marcă de încredere“.

Conform oficialilor IAB România, 50% din valoarea colectată din taxa de înscriere va fi repartizată celor două jurii care vor analiza plângerile primite de la reclamanţi.a Monitorizarea aplicării normelor va fi făcută de Juriul de Publicitate şi Juriul de Comerţ Electronic, ambele entităţi fiind formate din persoane neutre, dar specializate în domeniul pe care îl analizează.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite