Internetul, pus pe jar de planul lui Murdoch

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Internetul, pus  pe jar de planul  lui Murdoch
Internetul, pus pe jar de planul lui Murdoch

După ce mogulul News Corp. a anunţat că vrea să introducă plata pentru vizitarea site-urilor sale, fenomenul începe să ia amploare. O companie lansată de trei specialişti în media reuneşte peste 500 de publicaţii online. Abonarea ar putea genera site-urilor venituri de milioane de dolari.

Rupert Murdoch, patronul grupului News Corporation, anunţa că în viitorul apropiat intenţionează să introducă abonarea online pentru publicaţiile pe care le are în portofoliu.

Anunţul a creat o mulţime de dezbateri şi unii specialişti s-au arătat sceptici. De ce ar plăti cineva un abonament din moment ce poate găsi acelaşi conţinut pe alte site-uri gratuite? Şi totuşi, la puţin timp după declaraţia lui Murdoch, compania care deţine „Financial Times“ a anunţat că vrea să introducă abonarea de tipul „pay-per-article“ (plata per articol).

Fenomenul începe să ia amploare. Nu a trecut mult şi trei antreprenori au anunţat lansarea unei platforme ce va reuni mai multe site-uri de ştiri, care, din această toamnă vor putea fi accesate contracost. Până acum, publisherii a 506 site-uri de reviste şi ziare (176 de cotidiene şi 330 de periodice) au semnat scrisori de intenţie pentru a se alătura proiectului Journalism Online. Potrivit fondatorilor, cele peste 500 de publicaţii de pe internet sunt accesate de aproximativ 90 de milioane de utilizatori în fiecare lună.

16 metode de abonare

Viitorii consumatori vor putea cumpăra un abonament „universal“ pentru a vizualiza toate aceste site-uri. La rândul lor, companiile-membre îşi vor putea face o ofertă în funcţie de brand, de numărul cititorilor şi de conţinut. Oficialii companiei nu au făcut încă publice numele celor 500 de publicaţii care au intrat în proiect, dar au precizat că programul va fi testat începând din această toamnă. În plus, vor fi disponibile aproximativ 16 metode de abonare, de la „all-you-can-read“ la „pay-per-article“ (plata per articol).

Steve Brill, unul dintre fondatorii Journalism Online, dar şi al publicaţiei „Avocatul American“ („The American Lawyer“) declară încrezător: „Crearea acestei platforme de conţinut online va duce la creşterea încasărilor din publicitate şi, în acelaşi timp, la crearea unei noi surse de venit din partea cititorilor“.

Fondatorii companiei

şi-au făcut planuri mari în ceea ce priveşte încasările, şi în cazul în care acestea se vor împlini, site-urile cu mulţi vizitatori vor reuşi să atragă venituri importante. Astfel, potrivit estimărilor lor, un site ar putea să câştige între 50 şi 100 de dolari pe an pentru fiecare utilizator. Astfel, o publicaţie online care are peste un milion de vizitatori pe lună, ar putea să câştige, doar din abonamente, între 5 şi 10 milioane de dolari, în timp ce una cu cinci milioane de utilizatori ar putea atrage de la 25 la 50 de milioane de dolari.

Publicaţiile online îşi schimbă strategia„Fiecare publisher pe care l-am întâlnit este dornic să genereze venituri din accesarea site-urilor, ceea ce reprezintă o schimbare uriaşă în strategia lor“, a spus Gordon Crovitz, cofondator al platformei Journalism Online. Crovitz a condus timp de mai bine de zece ani „Wall Street Journal“, care a devenit publicaţia online cu cel mai mare număr de abonaţi. În România, gsptv.ro este singurul site care a introdus abonarea pentru ca utilizatorii să poată vedea meciurile din Liga I. Preţurile variază între doi şi şase euro. În trecut, „Ziarul Financiar“ şi „Academia Caţavencu“ au încercat aceste modele, dar au renunţat.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite