Publicitatea, lovită de falimentul GM

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Două grupuri de comunicare au rămas cu buza umflată după intrarea în insolvenţă a General Motors. Producătorul de automobile are datorii în valoare de 166,5 milioane de dolari către grupurile Publicis şi Interpublic.

Potrivit „Advertising Age“, producătorul de automobile este în topul celor mai mari investitori în publicitate în Statele Unite. În anul 2007, GM a cheltuit aproximativ 1,4 miliarde de dolari, acesta fiind al patrulea buget după Procter&Gamble, AT&T şi compania de telecom, Verizon Communication.

Constructorul auto a rămas cu datorii în valoare de 166,5 milioane de dolari către mai multe agenţii de publicitate din SUA. Cea mai mare sumă care trebuie restituită este către agenţia de media Starcom MediaVest, din Chicago şi se ridică la aproximativ 121 de milioane de dolari. Potrivit legislaţiei americane, firma de publicitate va intra pe lista de aşteptare pentru recuperarea datoriilor, dar procesul ar mai putea avea de aşteptat.

5% din veniturile Interpublic vin de la GM

Producătorul mai are de dat încă 25 de milioane de dolari grupului Publicis, din care face parte Starcom. Agenţia Leo Burnett (Publicis) se ocupau de mărcile Buick, Pontiac şi GMC, însă Pontiac va fi eliminat, potrivit planului de restructurare.
GM mai are de înapoiat 15,9 milioane de dolari către Interpublic şi încă 4,6 către McCann Erickson.

Aproximativ 5% (echivalentul a 348 de milioane de dolari) din veniturile Interpublic au provenit din bugetele General Motors. Maurice Levy, CEO Publicis, a declarat, în luna aprilie, pentru „Advertising Age“, că bugetul GM reprezintă puţin peste 3% din veniturile globale ale grupului de publicitate.

Campanie de informare pentru consumatori

Ieri, după anunţarea falimentului, General Motors a lansat o campanie de informare ce constă într-un spot de 60 de secunde lansat, momentan, pe internet. Producţia a fost realizată de agenţia Deutsch, parte a Interpublic. „Hai să fim sinceri: Nicio companie nu vrea să treacă prin asta“, spune o voce în timp ce pe ecran se derulează diferite imagini cu maşini şi cu peisaje.

„General Motors are nevoie să o ia de la capăt pentru a deveni mai puternic. A fost o vreme când deţinerea a opt mărci diferite era justificată. Acum nu mai este cazul. Reinventarea este singura modalitate pentru a repara situaţia“, mai spune vocea din spot.

În reclamă se mai arată că General Motors va reveni cu mai puţine modele şi mai multă eficienţă. Discursul nu este lipsit de clişee: „mai puţin abrupt, mai verde, mai rapid şi mai deştept“. Potrivit unui purtător de cuvânt al companiei, campania va fi difuzată pe mai multe reţele de televiziune, pe radiouri locale şi naţionale, dar şi în presa scrisă.

„Am simţit că era nevoie de o campanie pentru a comunica cât mai repede situaţia către clienţii noştri“, a declarat purtătorul de cuvânt. Această campanie este un semn că producătorul de automobile se străduieşte să-i educe pe consumatori despre reorganizarea prin care trece.

121 milioane de dolarireprezintă datoriape care o are compania către Starcom MediaVest.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite