Festivalul de la Cannes, lovit şi el de criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Agenţiile de publicitate au fost mai cumpătate anul acesta când şi-au înscris lucrările la cel mai mare festival de creaţie din lume. Cea de-a 56-a ediţie a competiţiei de la Cannes a avut cu 20% mai puţine creaţii înscrise şi cu 40% mai puţini participanţi.

Agenţii din 90 de ţări au aşteptat cu sufletul la gură cel mai mare festival de creaţie, echivalentul Premiilor Oscar pentru film. Din cauza reducerii cheltuielilor, şefii agenţiilor au înscris mai puţine lucrări şi au trimis mai puţini participanţi în oraşul francez.

Astfel, anul acesta au fost înregistrate 22.652 de creaţii publicitare, în timp ce la ediţia din 2008 au fost analizate 28.284 de lucrări, înregistrând o scădere de 20%. Mai mult, directorul executiv al festivalului, Philip Thomas, a spus că nu are încă o cifră exactă a numărului de participanţi, dar se aşteaptă la aproximativ 6.000 de persoane, în timp ce anul trecut au fost prezente 10.000.

De altfel, majoritatea festivalurilor de publicitate „cu greutate“ au avut mai puţine înscrieri în 2009. Unul dintre acestea este Clio, care a avut cu 45% mai puţine lucrări de analizat faţă de anul trecut.  Mai mult, niciuna dintre reţele nu a mai organizat faimoasele petreceri extravagante din anii trecuţi, participanţii concentrându-se pe seminarii.

România, 74 de campanii înscrise

Conform publicaţiei online „Brandre­public“, problema nu este atât criza economică, ci mai mult faptul că şefii agenţiilor nu vor să pară „mână largă“, în condiţiile în care au concediat oameni şi au îngheţat salariile.

Agenţiile din România au înregistrat 74 de campanii, în scădere faţă de anul trecut, când au avut 97. La Cannes 2009 cele 19 firme româneşti de publicitate au înscris, în general, campanii pro bono, de responsabilitate socială sau cu bugete mici. Puţine au fost pentru produse comerciale. Până ieri, doar trei dintre acestea au intrat pe lista scurtă.

Arsenoaiei&Mătăşel a fost nominalizată, la secţiunea PR, cu un proiect pro bono, „Oricui i se pot întâmpla accidente“, realizat în parteneriat cu Poliţia Română.

Leo Burnett&Target a primit două nominalizări pentru aceeaşi campanie, „Expoziţia Dinozaurilor“ (Muzeul Antipa), la secţiunea Media. Muzeul Antipa este un client mai vechi al Leo Burnett&Target, cu ale cărui creaţii a participat la mai multe festivaluri. Şi Grey Bucureşti s-a remarcat în cadrul competiţiei cu lucrările „Graffiti“ şi „Punk“ pentru Eastpak (producător de genţi şi rucsacuri).

La sfârşitul săptămânii urmează să se anunţe listele scurte pentru categoriile Film, Cyber şi Titanium. Până în prezent, România a câştigat o singură dată la Cannes, în anul 2007, când două agenţii autohtone au plecat acasă cu câte un Leu. Starcom MediaVest a fost distinsă cu argint la secţiunea Media pentru campania „1 din 8 femei“ (Avon).

Cel de-al doilea premiu a fost un Bronze Lion acordat GMP la secţiunea Presă, pentru laptele Mândra. Anul trecut, agenţiile autohtone care au participat la Cannes s-au mulţumit doar cu nominalizări.

La secţiunea film, în care se încadrează toate spoturile derulate pe TV şi pe internet, lanţul de fast-food Burger King a înscris spotul „România“. Reclama este filmată într-un sat din nordul României şi arată mai mulţi ţărani care gustă, pentru prima dată, un sandvici de la Burger King.

Campanii low budget

La Cannes 2009, cele 19 firme româneşti de publicitate au înscris, în general, campanii pro bono, de responsabilitate socială sau cu bugete mici.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite