Elena Udrea vrea să promoveze gratis turismul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Elena Udrea vrea să promoveze gratis turismul
Elena Udrea vrea să promoveze gratis turismul

Ministrul Turismului a făcut apel la televiziuni, radiouri, presă scrisă şi societăţi de outdoor să difuzeze fără bani o campanie ce nici nu a fost finalizată. Ca urmare a cererii Elenei Udrea de a posta gratuit materialele publicitare din campania „Turist în România“, unele trusturi s-au arătat reticente, iar altele au acceptat.

Săptămâna trecută, ministrul Turismului, Elena Udrea, a trimis o scrisoare deschisă către trusturile de presă autohtone, cerându-le să susţină campania „Turist în România“.

Campania pe care Ministerul intenţionează să o deruleze îşi propune să promoveze destinaţiile turistice româneşti pe plan intern şi să-i convingă pe români să-şi petreacă vacanţele în ţară. Mai mult, instituţia a lansat un concurs prin care invită românii să posteze pe site-ul Ministerului fotografii cu peisaje din ţara noastră.

Udrea promite că banii economisiţi prin promovare gratuită vor fi investiţi în infrastructura turistică. „Sprijinul solicitat se referă la difuzarea gratuită de spoturi TV şi audio, respectiv la publicarea gratuită a unor machete de promovare a destinaţiilor şi produselor turistice autohtone“, se arată în scrisoarea Ministerului. Mass-media urmează să vină astăzi cu propuneri în acest sens.

Ministerul Turismului s-a pripit în solicitarea sa, mai ales că, în prezent, nici spoturile şi nici machetele de presă nu au fost încă finalizate. Biroul de presă al instituţiei a precizat: „până în acest moment nu există costuri de producţie pentru campanie“.

În plus, sursele citate au menţionat că materialele publicitare vor fi realizate de Direcţia Generală de Promovare Turistică şi de Direcţia de Comunicare din Ministerul Turismului. Din discuţiile „Adevărul“ cu posturile TV reiese că acestea nu au fost foarte încântate de solicitare. Totuşi,  şi-au arătat intenţia de a analiza propunerea.

Realitatea TV, doar după miezul nopţii

Laurenţiu Ionete, vicepreşedinte de vânzări şi ­marketing al Antenei 1, a declarat: „O să examinăm foarte serios această propunere a doamnei ministru“. De asemenea, PR Managerul Kanal D, Maria Popescu, a spus că postul pe care îl reprezintă va analiza scrisoarea deschisă înaintată de Minister, urmând să ia o decizie în acest sens. 

În schimb, Brânduşa Vlanga, preşedinte al regiei DBV Media House, ce vinde publicitate, printre altele, pentru Realitatea TV, a declarat: „DBV Media ­House are obligaţia de a administra cât mai eficient spaţiul de publicitate al Realitatea TV, adică nu îşi poate permite să ofere spre difuzare în regim de gratuitate spaţiul staţiei“. În plus, Vlanga a invocat contextul economic dificil.

„Pentru a respecta promisiunile financiare făcute staţiei, regia trebuie să găsească soluţii pentru a atrage cât mai multe venituri din vânzarea spaţiului de publicitate al Realitatea TV“, a mai spus şefa DBV Media House. Totuşi, ea şi-a arătat disponibilitatea de a căuta o cale de colaborare care să mulţumească ambele părţi, în funcţie de spaţiul necesar Ministerului Turismului şi de cel pe care îl are disponobil staţia. Brânduşa Vlanga a completat că, în principiu, ar putea să aloce spaţiu gratuit spoturilor doar în intervalul orar 00.00 – 7.00.

Firmele de panotaj au acceptat

Ministerul Turismului a lansat un apel şi către societăţile de publicitate outdoor, prin care cere promovarea campaniei în perioada 10 iulie – 31 august. Companiile de outdoor Euromedia şi BetaCons au acceptat propunerea ministrului.

„Euromedia şi BetaCons îşi vor oferi sprijinul prin punerea la dispoziţie a 100 de feţe de city-light (n.r. - panouri luminate), dintre care 50 pe litoral şi 50 în Bucureşti“, au spus oficialii companiilor. Costurile suporturilor puse gratuit la dispoziţia campaniei sunt estimate la aproximativ 25.000 de euro. 

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite