„Din Dragoste“, rating la jumătate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ultimii patru ani, emisiunea prezentată de Mircea Radu la Antena 1 a pierdut 736.000 de telespectatori din mediul urban.Emisiunea „Din Dragoste“ a simţit nevoia unei pauze după ce audienţa a ajuns să scadă până la 720.000 de telespectatori, faţă de 1,4 milioane, cât a avut în 2005.

În urmă cu nouă ani, emisiunea a început cu un promo rulat obsesiv pe Antena 1 în care apărea „frumuşelul“ Mircea Radu pe un fundal muzical al formaţiei Beatles, „All you need is love“. Dar dragostea nu a mai fost de ajuns.

De curând, prezentatorul Mircea Radu a recunoscut, pentru paginademedia.ro, că emisiunea are nevoie de o pauză. Motivul se poate vedea cu uşurinţă şi în datele de audienţă. Astfel, în prima parte a lui 2009 audienţa emisiunii s-a înjumătăţit faţă de perioada „de aur“, anul 2005, ajungând la 720.000 de telespectatori pe minut.

Cele mai urmărite ediţii ale emisiunii datează din perioada 2003 – 2005 şi au avut între 1,8 şi 1,7 milioane de telespectatori.  În anul 2004, emisiunea lui Mircea Radu a avut cele mai multe emisiuni - vârfuri de audienţă.  La 16 noiembrie 2004, „Din Dragoste“ a avut, în medie, 1.891.000 de telespectatori pe minut, în mediul urban, fiind cea mai urmărită ediţie din istoria emisiunii.

Această cifră poate fi comparată cu audienţa unui meci de fotbal în care joacă România. La 11 februarie, acelaşi an, producţia a fost urmărită de 1.888.900 de telespectatori. Decăderea emisiunii a început în 2007, când ratingul a scăzut sub un milion de telespectatori. Mai precis, media audienţei celor 41 de ediţii difuzate în 2007 a fost de 877.000 de telespectatori pe minut. Iar anul trecut emisiunea de pe Antena 1 a avut 776.000 de telespectatori, în mediul urban, când au fost difuzate 35 de ediţii.

75% din audienţa emisiunii, 45 de ani

În cel de-al nouălea an de existenţă, producţia a fost urmărită, în medie, de 723.000 de persoane din mediul urban, în cele 17 ediţii difuzate în perioada ianuarie - iunie 2009. Această scădere cere „o pauză“, mai ales că este o emisiune ce are costuri mari de producţie. În ceea ce priveşte profilul publicului „Din Dragoste“, cea mai mare parte (55%) este reprezentată de femei. De asemenea, 75% din cei care urmăresc emisiunea au vârste cuprinse între 45 şi 65 de ani.

Antena 1 a mai pierdut anul acesta o emisiune care era motor de audienţă pentru principalul post TV al grupului Intact, şi anume „Duminica în familie“. Producţia s-a încheiat după ce, prezentatoarea Mihaela Rădulescu a decis că vrea să se lase definitiv de televiziune. Dacă se va ţine de cuvânt, vom vedea în anii următori.

„Duminica în familie“ a fost lansată în 2004 şi a avut una dintre cele mai mari audienţe din timpul weekendului. Cel mai bun an pentru emisiunea Mihaelei a fost 2005, când a avut 529.000 de telespectatori pe minut în mediul urban pentru cele 40 de ediţii. După această perioadă, ratingul a avut un declin continuu. În 2006 a ajuns la 480.000 de privitori pe minut, în 2007 la 416.000, iar anul trecut a avut 411.000.

Cu toate acestea, „Duminica în familie“ a avut un început bun în 2009, când cele 20 de ediţii difuzate în perioada ianuarie-iunie s-au bucurat de 533.000 de telespectatori pe minut. Scandalurile din viaţa Mihaelei Rădulescu, pe care vedeta le-a dus chiar şi în emisiune, a ţinut cu ochii pe ecran chiar şi presa mondenă, care a transformat în subiecte declaraţiile vedetei.

Cea mai urmărită ediţie a fost chiar pe 1 ianuarie 2006, când a avut 1,1 milioane de telespectatori. Aceasta este urmată de ediţia din 30 ianuarie 2005, când a ţinut în faţa micilor ecrane un milion de persoane.Aproximativ 61% din publicul emisiunii este reprezentat de femei. De asemenea, 70% din persoanele care au urmărit producţia de pe Antena 1 au peste 45
de ani.

Vârfuri

Cea mai urmărită ediţie a emisiunii „Duminica în familie“ a fost la 1 ianuarie 2006, când audienţa a depăşit un milion de telespectatori pe minut, în mediul urban.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite