Consorţiu de site-uri plătite, propus de Murdoch

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Consorţiu de site-uri plătite, propus de Murdoch
Consorţiu de site-uri plătite, propus de Murdoch

Gigantul media News Corporation încearcă să ajungă la un acord cu mai multe companii rivale pentru a percepe taxe asupra conţinutului online. Jonathan Miller, Chief Digital Officer al News Corp., a purtat discuţii despre plata site-urilor de ştiri cu reprezentanţi ai New York Times, Washington Post, Hearst şi Tribune.

Intenţia News Corporation este de a limita, prin formarea acestui consorţiu, opţiunile utilizatorilor de a migra către alte site-uri similare, dar care au conţinut gratuit. Altfel spus, de a constrânge cititorii să-şi facă abonamente. Informaţia vine la scurt timp după ce mogulul media Rupert Murdoch a anunţat că News Corp. va introduce taxe pentru accesarea conţinutului de pe site-urile sale de ştiri, inclusiv pentru ediţiile online ale „The Times“ şi „The Sunday Times“.

Potrivit lui Murdoch, sistemul de plată va intra în vigoare în 2010. „LA Times“, care aparţine Tribune (cu care Miller a „tratat“ subiectul taxei online), citat de „The Guardian“, anunţă că Jonathan Miller ar fi poziţionat News Corp. ca cea mai potrivită companie dispusă să „ghideze“ industria de ştiri online către un sistem de plată.

Motivul ar fi acela că grupul media deja percepe taxe pentru site-ul publicaţiei „Wall Street Journal“, având totodată şi avantajul faptului că este o companie care operează la nivel global, în Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Europa, Australia şi Asia. Potrivit „LA Times“, Miller ţinteşte un rol mai mare pentru News Corporation în revoluţionarea industriei online şi a dezvoltării unui nou tip de ­business.

Propunerea pe care ar putea să o facă News Corp. companiilor concurente este cea de unică înregistrare, cu un singur model de plată, sistem ce ar funcţiona asupra unei game largi de site-uri.

Abonament unic pentru mai multe site-uri

Scopul unui astfel de abonament „universal“ este acela de a evita o „invazie“ de sisteme de taxare. Astfel, planul companiei este similar cu proiectul Journalism Online, dezvăluit în aprilie de „veteranul“ media Steve Brill, care declara că lansarea unei platforme de conţinut online va duce la creşterea încasărilor din publicitate.

În urmă cu o săptămână, Journalism Online anunţa că peste 500 de site-uri de reviste şi de ziare intenţionează să se alăture sistemului prin care se vor percepe taxe asupra conţinutului online.

De curând, publicaţiile britanice „Financial Times“ şi „The Guardian“ şi-au arătat disponibilitatea de a prelua ideea de conţinut plătit. Editorul Lionel Barber, de la „Financial Times“, a declarat că industria ziarelor trebuie să introducă conţinut online contra cost, argumentând că alte site-uri ar putea să preia modelul publicaţiei.

La începutul lunii, „Financial Times“ anunţa că ar putea recurge la un sistem de plată pe articol (pay-per-article). La rândul său, „The Guardian“ ia în considerare lansarea unui „club al membrilor“ pentru abonaţi, prin care va oferi beneficii în plus cititorilor, cum ar fi conţinut exclusiv sau evenimente transmise live, pentru abonamentele anuale sau lunare.

Murdoch şi-a redus veniturile

Gigantul media News Corporation, aparţinând lui Rupert Murdoch, a înregistrat pierderi uriaşe, de 3,4 miliarde de dolari, în anul fiscal încheiat la 30 iunie. Scăderile, cauzate de diminuarea veniturilor din publicitate şi de o mai slabă evaluare a activelor sale, au condus la o micşorare a veniturilor mogulului.

Deşi salariul anual de bază al lui Murdoch, de 8,1 milioane de dolari, a rămas neschimbat, bonusurile acordate pentru performanţă au scăzut de la 17,5 milioane de dolari, la 5,4 milioane de dolari. În plus, omul de afaceri a mai primit contribuţii la pensie şi acţiuni în valoare de şase milioane de dolari.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite