Condé Nast, pierderi de un miliard

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Condé Nast, pierderi de un miliard
Condé Nast, pierderi de un miliard

Unul dintre cele mai mari grupuri de presă din SUA va suferi în acest an o scădere puternică a încasărilor. Din cauza scăderii veniturilor din reclame, grupul Condé Nast s-a văzut nevoit să renunţe la patru publicaţii:  „Gourmet“, „Modern Bride“, „Elegant Bride“ şi „Cookie“.

Conducerea grupului de presă Condé Nast, unul dintre cele mai mari de peste ocean, a anunţat săptămâna trecută că va închide, până la sfârşitul acestui an, patru dintre publicaţiile pe care le are în portofoliu: „Gourmet“, „Modern Bride“, „Elegant Bride“ şi „Cookie“.

Revista pentru mirese „Modern Bride“ a avut anul acesta vânzări de aproximativ 1,9 milioane de exemplare pe apariţie, iar „Elegant Bride“ a vândut aproape 600.000. În acelaşi timp, „Gourmet“ a depăşit 900.000 de exemplare. În urma acestei decizii, aproximativ 200 de persoane au rămas fără loc de muncă.

Pornind de la aceast anunţ, publicaţia „Newsweek“ a făcut o analiză a pierderilor din publicitate pe care trustul le-a suferit în acest an. Potrivit monitorizărilor pe publicitate ale Biroului Publisherilor din Statele Unite, grupul care are în portofoliu aproximativ 20 de publicaţii, a avut în primele opt luni ale acestui an o scădere a veniturilor din reclame de aproximativ 600 de milioane de dolari comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008.

În plus, „Newsweek“ estimează că, având în vedere cum stau lucrurile, cel mai probabil scăderea va ajunge până la finele acestui an la aproximativ un miliard de dolari.

Presa locală din SUA, în suferinţă

Analiza mai arată că, până în august 2009, publicaţiile trustului au atras 1,5 miliarde de dolari din reclame, în timp ce în aceeaşi perioadă a anului trecut compania a atras 2,1 miliarde de dolari.

Una dintre măsurile luate anul acesta de publisher este diminuarea costurilor cu aproximativ 25%. Iar fiecare dintre cele 20 de publicaţii trebuie să se supună până la sfârşitul lunii noiembrie.

Printre titlurile cele mai lovite se numără „Architectural Digest“, publciaţie ale cărei încasări din reclamă s‑au înjumătăţit. De asemena, „Condé Nast Traveler“ a atras în primele opt luni ale acestui an cu 42% mai puţină reclamă, iar „Wired“ cu 35%.

Conform unui articol din „The New York Observer“, revistele din grupul Condé Nast au avut în acest an cu 37% mai puţine reclame decât în 2008. „Vogue“ a avut în septembrie 427 de pagini, cu 36% mai puţine decât în luna similară a anului trecut.

Familia Newhouse, proprietara grupului Condé Nast, mai are o companie ce deţine o serie de publicaţii locale. Forţat de criză, proprietarul s-a văzut nevoit fie să închidă unele dintre ziare, fie să reducă numărul apariţiilor.

Tăierea costurilor cu 25%

Una dintre măsurile luate anul acesta de Condé Nast este diminuarea costurilor cu aproximativ 25%. Iar fiecare dintre cele 20 de publicaţii trebuie să se supună până la sfârşitul lunii noiembrie.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite