Companiile de transport le dau de citit călătorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai mulţi transportatori aerieni şi tereştri le oferă pasagerilor publicaţii care prezintă subiecte din turism, artă, medicină şi din sport. „InterCity Magazin“ (CFR), „Insight Tarom“, „Be Blue Air“, „Călător Eurolines“ şi „Airport View“ (Aeroportul Otopeni) apar în zeci de mii de exemplare.

Chiar dacă au în spate companii cu cifre de afaceri de zeci de milioane de euro, revistele simt efectele crizei prin scăderea volumului de publicitate atras.

Editorii „revistelor de bord“ spun că publicaţiile dau „plusvaloare“ serviciilor şi sunt un mijloc de comunicare cu pasagerii.

Distribuţia se face în avioane, în autocare şi în trenuri, dar şi la punctele de vânzare de bilete şi alte servicii. O parte din exemplare sunt trimise direct partenerilor şi potenţialilor parteneri.

Tot mai puţină reclamă

Potrivit editorilor, „în acest moment se trece de la editarea în sistem free-lancing la redacţiile profesioniste“.Printre cumpărătorii de publicitate din „revistele de bord“ se regăsesc branduri din domenii precum energie, bancar, auto, electronice şi băuturi alcoolice.

„Anul trecut am fost asaltaţi de dezvoltatorii imobiliari şi de companiile din zona auto. Acum predomină FMCG‑urile (n.r. - industria bunurilor de larg consum). Oricum, şi noi simţim acut reducerea de bugete“, a declarat Beatrice Bălan, directorul general al companiei Media 10, editorul publicaţiilor „Insight Tarom“, „Be Blue Air“, „Călător Eurolines“ şi „Airport View“.

„Anul acesta, patru categorii de clienţi au avut un regres mare sau aproape total: imobiliar, auto, electronice şi asigurări“, a afirmat Laura Florea, PR Specialist la Astrid Business Development (ABD), agenţie care editează pentru SNTCFR Călători revista „InterCity Magazin“.

Cu toate acestea, „nu trebuie ignorat faptul că publicaţia în sine poate aduce venituri companiei de transport“, a adăugat Florea. Toate aceste „reviste de bord“ apar full-color, de patru-cinci ori pe an şi tratează subiecte din domenii precum economie, turism, turism medical, sănătate, sport, artă şi auto.

Printre personalităţile care apar în paginile revistelor se numără soprana Angela Gheorghiu, campioana olimpică la maraton Constantina Diţă, multiplul campion olimpic la canotaj Ivan Patzaichin, poetul şi jurnalistul Mircea Dinescu şi scriitorul Filip Florian. „InterCity Magazin“, revista companiei CFR Călători, a apărut de cinci ori în 2008, într-un tiraj de 15.000 de exemplare pe număr, potrivit Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT).

Publicaţia apare în 68 de pagini şi este distribuită în trenurile InterCity. „InterCity Magazin“ este singura dintre publicaţiile de pe această nişă auditată de BRAT. „Publicul ţintă îl constituie oamenii de afaceri. Există însă şi două perioade în an, sărbătorile de iarnă şi lunile de vară, când aceste trenuri sunt utilizate intens şi de către turişti“, a mai afirmat Laura Florea.

Ultimul venit

CFR nu plăteşte pentru apariţia revistei, aceasta trăind din publicitate. Branduri care au ales acest canal pentru a se promova sunt Rompetrol, BCR, Nuclearlectrica, Ford, Panasonic, LG, Samsung, HP, Epson, Dove, Philips şi Jidvei.

„Insight Tarom“ a intrat prima pe această nişă, este bilingvă, apare trimestrial în 30.000 de exemplare, are 96 de pagini şi promovează turismul intern şi extern, dar şi legislaţia aeronautică internaţională.

În ediţia de primăvară a revistei bilingve (română şi engleză) „Be Blue Air“ sunt prezentate câteva dintre cele mai importante oraşe europene, cu tot ce înseamnă viaţa culturală, cea de noapte şi alte atracţii turistice. „Be BlueAir“ apare trimestrial, în 84 de pagini şi un tiraj de 20.000 de copii.

Aeroportul „Otopeni - Henri Coandă“ a intrat şi el pe această piaţă prin revista bilingvă „Airport View“, publicată în 68 de pagini şi care tratează, pe lângă subiecte din domeniul aviatic, şi teme din muzică, literatură, turism, afaceri şi ecologie. „Airport View“ este editată în 20.000 de exemplare.

Revista „Călător Eurolines“, ultima intrată pe această piaţă, a fost lansată la sfârşitul lunii mai, apare în 52 de pagini full-color şi îl are pe prima pagină pe poetul şi jurnalistul Mircea Dinescu. „Călător Eurolines“ apare în 20.000 de copii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite