Primul ziar personalizat din Europa a fost lansat astăzi la Berlin

0
Publicat:
Ultima actualizare:

V-ar plăcea să citiţi într-un ziar doar ştiri din domeniile care vă pasionează sau pe subiectele care vă interesează? Doi antreprenori germani în vârstă de 23 şi 27 de ani au mizat pe dorinţa berlinezilor de a-şi crea o publicaţie modelată de preferinţele individuale, informează AFP.

Primul ziar personalizat din Europa, niiu, a văzut astăzi lumina tiparului, fiind livrat la domiciliul a circa 1000 de abonaţi. Publicaţia, gândită pentru un public tânăr format, în principal, din studenţi, este realizat pe baza preferinţelor cititorilor, în parteneriat cu peste 500 de publicaţii şi site-uri printre care New York Times, International Herald Tribune, Handelsblatt, Tagesspiegel, Frankfurter Rundschau sau Bild.

Noua publicaţie costă 1,2 euro, cu circa 60 de cenţi mai puţin decât preţul mediu al unui ziar obişnuit.

Ziarul, care este distribuit, în prezent, doar în Berlin oferă fiecărui abonat posibilitatea de a-şi alege de pe site niiu.de rubricile de care este interesat.

Publicaţia poate cuprinde, în funcţie de preferinţele fiecărui cititor, informaţii naţionale, internaţionale locale, jocuri, materiale de pe diferite bloguri, date bursiere sau meteo.

Ideea unui astfel de ziar le-a aparţinut germanilor Wanja Oberhof, în vârstă de 23 de ani, şi Hendrik Tiedemann, în vârstă de 27 de ani. Ei recunosc, că într-o epocă în care presa scrisă este în declin ei au făcut un pariu riscant lansând o astfel de publicaţie.

Ziarul are deja circa 1.000 de abonaţi, depăşind aşteptările celor doi.

Un astfel de ziar personalizat aduce un plus şi cumpărătorilor de spaţiu publicitar, "deoarece vor putea face reclamă extrem de targetată şi vor putea ajunge la anumite segmente de clienţi".   

Wanja Oberhof speră că publicaţia va avea 5.000 de cititori la Berlin în următoarele şase luni şi că modelul va fi extins în întreaga ţară.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite