Adrian Sârbu renunţă la ziarele din provincie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Printr-o informare trimisă redacţiilor ziarelor, PubliMedia, divizia de print a Media Pro, a anunţat că nu mai susţine financiar publicaţiile pe care le deţine în ţară. Ieri, redacţiile „Bihoreanul“, „Ieşeanul“, „Bănăţeanul“, „Hunedoreanul“, „Cujeanul“ şi „Sibianul“ au primit vestea că vor fi închise.

Mai citeşte şi:

adevarul.es - Ziarele din provincie dispar unul câte unul

Sârbu îşi închide ziarele locale
Adrian Sârbu va deveni preşedintele CME
„Adevărul“ a crescut de patru ori într-un an
„Adevărul“, lider detaşat al ziarelor de calitate

După ce PubliMedia a trecut prin restructurări masive la sfârşitul anului trecut, ieri conducerea de la Bucureşti a decis să renunţe la cele şase publicaţii locale.

Contactat de „Adevărul“, Andrei Aroneţ, editor general „Clujeanul“, a declarat: „Am fost anunţaţi şi noi cu puţin timp înainte că PubliMedia nu va mai susţine publicaţiile locale din ţară.“ Aroneţ a mai spus că cei 20 de angajaţi ce vor fi disponibilizaţi vor primi salarii compensatorii. „«Clujeanul» a fost profitabil încă din primul an de la lansare. Practic, ne-am susţinut singuri din vânzările locale de publicitate“, a mai precizat Aroneţ.

Marţi dimineaţă, angajaţii ziarului „Ieşeanul“ nu fuseseră informaţi de închiderea redacţiei. Auziseră la un moment dat că PubliMedia intenţiona să scoată „Ieşeanul“ la vânzare.

Când au aflat că vor fi disponibilizaţi, au făcut haz de necaz: să pună mână de la mână şi să se facă „angajaţi-patroni“! Nici cei şapte jurnalişti de la „Hunedoreanul“ nu au fost înştiinţaţi oficial de închiderea ziarului.

Au aflat de pe blogul lui Cătălin Tolontan. Dezamăgirea este mare, mai ales că „Hunedoreanul“ reuşise să-şi adjudece la scurt timp după lansare poziţia de lider pe piaţa publicaţiilor locale, în faţa ziarului „Cuvântul Liber“, cel mai vechi din judeţ. Media Pro a intrat în presa din provincie în urmă cu nouă ani.

„Generalul“ care a condus operaţiunile de extindere a fost Dragoş Stanca, pe atunci şef peste opraţiunile de publishing Media Pro. În prezent, Stanca este directorul general al diviziei de internet Realitatea Caţavencu. Ziarele au fost lansate în perioada 2000 – 2003.

„Adevărul de Seară“ atacă presa locală

„În opinia mea, managementul ziarelor locale coordonat de la Bucureşti nu funcţionează decât în măsura în care este asigurat de oameni veniţi din presa locală“, a declarat Stanca. Primul ziar care a deschis seria publicaţiilor în anul 2000 a fost „Clujeanul“, urmat de „Hunedoreanul“, „Bihoreanul“ şi „Braşoveanul“. Între timp, acestea au trecut printr-o restructurare masivă. „Bănăţeanul“ a rămas în decembrie 2008 doar pe online şi mai are doar doi angajaţi.

Redacţia „Sibianulonline“ s-a închis în luna ianuarie 2009, conţinutul editorial fiind asigurat de redacţia din Cluj. Surse din piaţă au declarat pentru „Adevărul“ că, în urmă cu trei ani, au existat „tatonări” între PubliMedia şi grupurile Inform Media şi Arbo privind vânzare acestor ziare.

Decizia PubliMedia vine în contextul scăderii masive a investiţiilor publicitare în presa locală. Pe terenul provinciei mai rămân grupurile de presă EMI Deutschland şi Inform Media, care deţin ziare în oraşele din care s-a retras PubliMedia. Un jucător important a devenit în acest an Adevărul Holding care a lansat „Adevărul de Seară“ în 29 de oraşe, în ciuda declinului pieţei locale. (La acest articol au constribuit Tiberiu Stroia şi Mihai Popa)

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite