„Adevărul“ devine lider şi pe internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Adevărul“ devine lider şi pe internet
„Adevărul“ devine lider şi pe internet

După ce a ajuns numărul unu în print, adevărul.ro a devenit în luna august cel mai vizitat site al unei publicaţii din categoria premium. Traficul variantei online a ziarului „Adevărul“ a ajuns în august la 905.947 de vizitatori unici pe lună, dublu faţă de septembrie 2008, când avea 432.085.

Dacă la nivel internaţional presa tipărită începe să aibă vânzări mai scăzute de la an la an şi audienţele posturilor TV pălesc, în România a venit şi vremea internetului. Ediţiile online ale ziarelor au crescut semnificativ în ultimii ani.

Odată cu evoluţia internetului, majoritatea variantelor online ale publicaţiilor s-au schimbat. Acestea s-au transformat din simple vehicule ale conţinutului din print în veritabile portaluri cu informaţii actualizate periodic. Cine s-a diferenţiat prin conţinut proaspăt a avut şi rezultate.

Citiţi şi:


O creştere spectaculoasă a avut-o adevarul.ro care, într-un an, şi-a dublat numărul vizitatorilor unici. Dacă în septembrie 2008site-ul avea 432.085 de vizitatori unici pe lună, numărul acestora a ajuns în luna august 2009 la 905.947, devenind liderul variantelor online ale ziarelor de calitate.

Daniel Nazare, directorul editorial al diviziei web din Adevărul Holding, spune că adevarul.ro a „urcat“ pentru că numărul ştirilor de pe site a crescut considerabil în ultimul an, dar şi datorită faptului că redactorii asigură conţinut 24 de ore din 24. „Avem mai mult de 450 de ştiri într-o zi, în timp ce realitatea.net, care e pe locul al doilea în ceea ce priveşte numărul articolelor publicate, are aproximativ 170. Mai mult, avem trei redactori de noapte care se ocupă continuu de conţinut“, a spus Nazare.

Acesta a precizat că adevarul.ro are, în plus faţă de alte publicaţii, mult conţinut local şi proiecte speciale, cum este concursul „US Open 2009“, cu premii în rachete şi mingi de tenis.

Evz.ro a fost detronat

Adevarul.ro a înregistrat un uşor declin faţă de luna iulie, când a fost vizitat de 972.789 de unici, potrivit datelor Studiului de Audienţă şi Trafic Internet (SATI). Totuşi, este normal ca pe timp de vară consumul de internet să scadă - acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul audienţelor TV. În schimb, principalul competitor al adevarul.ro, evz.ro, a înregistrat o scădere de 19% a numărului de vizitatori.

Dacă în iulie site-ul trustului Ringier reuşise să treacă de pragul de un milion de vizitatori unici, în luna următoare traficul acestuia s-a prăbuşit la 836.501 de vizitatori.

Cotidianul.ro, în cădere

Nici cotidianul.ro n-a stat mai bine luna trecută. Traficul site-ului a scăzut cu 30,3%, de la 763.706, în iulie, la 532.275, în august. Este ciudat că nici măcar scandalul provocat de venirea lui Cornel Nistorescu în funcţia de director editorial al publicaţiei nu a atras trafic.

Lovitura este cu atât mai grea cu cât site-ul avea, în luna martie, un trafic de 903.950 de clienţi unici.  Varianta online a „Jurnalului Naţional“ reuşeşte cu greu să treacă de jumătate de milion de vizitatori unici. Acesta este nivelul pe care jurnalul.ro nu a reuşit să-l depăşească în ultimele patru luni.

„Adevărul“ şi „Click!“, domină topul celor mai vândute ziare

Potrivit datelor Biroului Român de Audit al Tirajelor, „Adevărul“ a vândut în luna iunie 126.176 de exemplare pe apariţie, consolidându-şi poziţia de lider pe segmentul publicaţiilor de calitate. Loc pe care şi l-a adjudecat încă din noiembrie 2008.

„Adevărul“ se află la mare distanţă faţă de competitorii săi: „Jurnalul Naţional“ (64.979), „România liberă“ (45.089) şi „Evenimentul zilei“ (33.831).

În acelaşi timp, ziarul „Click!“ este cel mai vândut ziar din România. În luna iunie, publicaţia a fost vân-dută în 235.492 de exemplare pe ediţie. La mare distanţă faţă de competitorul său, „Libertatea“, care a coborât la 200.409 exemplare.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite