„Adevărul“, un an de creştere explozivă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Adevărul“, un an de creştere explozivă
„Adevărul“, un an de creştere explozivă

În ultima perioadă, „Adevărul“ a trecut prin schimbări spectaculoase, devenind cel mai vândut ziar de calitate din România şi având cea mai mare creştere a audienţei. Publicaţia editată de Adevărul Holding a ţinut capul de afiş al evenimentelor media, fiind lansată pe mai multe fronturi.

Începând cu vara anului trecut, ziarul „Adevărul“ a crescut, cum spune basmul, „într-un an cât alţii în şapte“. Acest lucru s-a întâmplat în ciuda faptului că vânzările presei naţionale şi internaţionale sunt în declin. Fie că a fost vorba de tiraje, fie de audienţe sau colecţii de carte şi de DVD-uri, evoluţia „Adevărul“ a fost cea mai spectaculoasă din industria de media.

AUDIENŢA

Conform celui mai recent studiu de audienţă, „Adevărul“ a avut cea mai importantă creştere a numărului de cititori, cu aproximativ 13,2% faţă de valul precedent. Astfel, ziarul are în medie 473.000 de cititori pe ediţie.

O creştere deloc neglijabilă, având în vedere că, publicaţiile concurente au avut evoluţii mult mai modeste, iar „Jurnalul Naţional“ a afişat chiar o scădere cu 20.000 a numărului cititorilor. Această realizare vine după multe schimbări prin care publicaţia a trecut în ultimul an. 

TIRAJul VÂNDUT

Astfel, potrivit Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT), publicaţia editată de Adevărul Holding era vândută în 84.664 de exemplare pe ediţie, la mare distanţă de fostul lider, „Jurnalul Naţional“, care avea 62.055 de copii pe ediţie. La începutul acestui an, „Adevărul“ s-a menţinut pe prima poziţie, ajungând să vândă peste 80.000 de exemplare pe ediţie.

Creşterea tirajului reprezintă un mare succes, având în vedere că la începutul lui 2008, publicaţia era vândută în aproximativ 25.000 de exemplare. 

NOTORIETATEA

Ziarul a devenit, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Synovate şi comandat de revista „Biz“, brandul media cu cea mai mare notorietate. În plus, în clasamentul general, „Adevărul“ se află pe locul 12 în topul brandurilor româneşti cu notorietate ridicată.

Astfel, în topul dedicat brandurilor de pe piaţa locală, „Adevărul“ se poziţionează înaintea unor mărci de renume precum Poiana, Izvorul Minunilor, Bergenbier, Romtelecom şi Cris-Tim. În acelaşi clasament sunt prezente şi brandurile Antena 1 (locul 19) şi „Libertatea“ (20).

La succesul „Adevărul“ au contribuit şi produsele vândute împreună cu publicaţia, colecţia de carte sau DVD-urile cu filme. Colecţia „100 de cărţi pe care trebuie să le ai în bibliotecă“ face parte din una dintre cele mai puternice campanii de culturalizare a românilor.

În ultimul an, peste opt milioane de cărţi au ajuns în bibliotecile românilor. La acestea, se adaugă şi mai bine de cinci milioane de DVD-uri, pentru care „Adevărul“ a fost recompensat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor (ORDA) cu un premiu pentru promovarea filmului românesc. În toată această perioadă, Adevărul Holding a lansat şi mai multe publicaţii noi, printre care, „Adevărul Sporturi“, „Adevărul Magazin de Duminică“ şi „Adevărul Jocuri“.

La acestea se adaugă şi apariţia celei mai puternice reţele de ziare locale gratuite, „Adevărul de Seară“, cotidian ce apare în 29 de ediţii la nivel naţional. 

Şi „Click!“ este numărul unu

Ziarul „Click!“ a avut, potrivit ultimului val de măsurători al Studiului Naţional de Audienţă (SNA), cea mai mare creştere a numărului de cititori la nivelul ziarelor tabloide. Astfel, în perioada aprilie 2008 – aprilie 2009, „Click!“ a câştigat 113.000 de cititori, ajungând să fie citit în medie de 798.000 de persoane pe ediţie.

Potrivit Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT), în primele trei luni ale acestui an, „Click!“ a avut o medie a vânzărilor de 202.919 exemplare pe apariţie. Publicaţia avea în martie 2007 o medie a vânzărilor de 34.016 exemplare pe ediţie. La finalul lui 2007, media totală a vânzărilor era de 67.879, urmând ca, pentru anul 2008, să ajungă la 135.246.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite