„Adevărul“ şi „Click!“, cele mai mari creşteri
0
Cel mai recent Studiu Naţional de Audienţă (SNA) relevă că cele două publicaţii editate de Adevărul Holding au câştigat 44.000, respectiv 140.000 de cititori. Audienţa „Adevărul“ a depăşit în valul iulie 2008 – iulie 2009 o jumătate de milion de cititori pe apariţie, în timp ce „Click!“ a ajuns la 938.000.
Citiţi şi:
- "Click!" şi "Adevărul", cele mai mari creşteri ale audienţelor
- "Adevărul de seară" apare, de astăzi, în Buzău şi Focşani
Valul SNA iulie 2008 – iulie 2009 arată creşteri ale audienţelor în cazul majorităţii ziarelor. „Jurnalul Naţional“ este primul clasat în topul ziarelor de calitate cu 698.000 de cititori pe ediţie. Pe locul al doilea este „Evenimentul zilei“, al cărui număr de cititori a scăzut cu 1.000 faţă de valul aprilie 2008 – aprilie 2009.
Ziarul „Adevărul“, al treilea în clasamentul publicaţiilor de calitate, a raportat cea mai mare creştere. Astfel, studiul arată că publicaţia a fost citită în medie de 517.000 de persoane pe apariţie în perioada iulie 2008 – iulie 2009, cu 44.000 mai multe decât în valul anterior. „România liberă“ a pierdut în perioada analizată 2.000 de cititori. O evoluţie interesantă a fost cea a „Ziarului financiar“, care a câştigat 20.000 de cititori în valul iulie 2008 – iulie 2009, cea mai importantă creştere din segmentul publicaţiilor economice. Specialiştii din domeniu pun această evoluţie pe seama crizei financiare.
În valul iulie 2008 – iulie 2009, publicaţiile trustului Realitatea-Caţavencu au rămas fără date de audienţă pe motiv că nu şi-au plătit contribuţia la realizarea studiului. Această atitudine ridică semne de întrebare în ceea ce priveşte planurile trustului pentru publicaţiile din portofoliu. Săptămâna trecută, conducerea Realitatea-Caţavencu a anunţat că renunţă să mai finanţeze cinci dintre publicaţiile pe care le avea în portofoliu, adică la întreaga divizie Lifestyle.
Ghidul „Click! TV“, peste 600.000 de cititori
Pe segmentul ghidurilor TV, „Click! TV“ a înregistrat cea mai puternică evoluţie. Publicaţia a avut, potrivit valului iulie 2008 – iulie 2009, în medie 638.000 de cititori pe ediţie, cu 115.000 de persoane în plus faţă de valul precedent. În plus, „Adevărul Ghid TV“ a ajuns să fie citit în medie de 282.000 de persoane, cu 6.000 mai multe. În schimb, „Evenimentul zilei TV“ a pierdut 30.000 de cititori. Cele două ziare de sport au avut evoluţii diferite, unul a avut o creştere modestă, iar celălalt o scădere. Ziarul cu cea mai mare audienţă de pe segmentul publicaţiilor de sport rămâne „Gazeta Sporturilor“ cu 758.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 21.000. De cealaltă parte, „ProSport“ are 624.000 de cititori, în creştere cu 1.000.
Rolurile se schimbă la ediţiile de duminică ale celor două ziare. „Gazeta Sporturilor de Duminică“ a avut în valul iulie 2008 – iulie 2009 o creştere a numărului cititorilor cu 28.000, până la 662.000. De cealaltă parte, „Pro Sport de Duminică“ a ajuns să fie citit în medie de 652.000 de persoane, cu 5.000 mai puţine decât în valul aprilie 2008 – aprilie 2009. În zona publicaţiilor de duminică, revistele editate de Adevărul Holding au avut creşteri importante a numărului de cititori. „Click! De Duminică“ are 674.000 de cititori pe apariţie, în creştere cu 124.000. Mai mult, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, publicaţia aproape că şi-a triplat audienţa.
Săptămânalul „Capital“ pierde audienţă
„Adevărul Magazin de Dumincă“ a ajuns în perioada iulie 2008 – iulie 2009 la o audienţă medie de 281.000 de persoane, în creştere cu 22.000. „Săptămâna Financiară“ a ajuns să fie citită în medie de 307.000 de persoane, în creştere modestă de doar 5.000 de cititori. În schimb, săptămânalul „Capital“ a scăzut şi mai tare în audienţe. Astfel, publciaţia editată de Ringier a avut în valul iulie 2008 - iulie 2009 aproximativ 286.000 de citotri, cu 14.000 mai puţini decât în valul precedent.
„Click!“ câştigă 140.000 de cititori
Ziarele tabloide sunt cele care au cel mai mare număr de cititori. „Libertatea“ rămâne ziarul cu cel mai mare număr de cititori, 1,4 milioane, însă este în scădere cu 25.000. Cel de-al doilea clasat este ziarul „Cancan“ cu 961.000 de cititori pe ediţie. Ziarul „Click!“ are, în medie 938.000 de cititori, în creştere cu 140.000. „Click!“ a avut în ultimii ani o creştere continuă. Astfel, potrivit valului de audienţe din iulie 2007 – iulie 2008, tabloidul avea 383.000 de cititori pe apariţie.
