„Adevărul“ a crescut de patru ori într-un an

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Publicaţia editată de Adevărul Holding a ajuns să vândă de la 23.900 de exemplare pe zi în aprilie 2008, la 89.200 de copii pe ediţie în martie 2009. În acest timp, ziarele concurente au scăzut. Într-o perioadă în care presa scrisă mondială pierde cititori, ziarul „Adevărul“ a avut o creştere spectaculoasă.

Conform ultimelor date prezentate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), „Adevărul“ este lider detaşat în segmentul ziarelor de calitate, cu aproximativ 89.200 de exemplare vândute pe ediţie. La evoluţia ziarului a contribuit şi campania de marketing „100 de cărţi pe care trebuie să le ai în bibliotecă“, desfăşurată de Adevărul Holding în ultimele 31 de săptămâni. Mai toate ziarele au avut campanii asemenătoare în care au oferit DVD-uri sau enciclopedii, dar fără prea mult succes.

„Adevărul“ a evitat să facă promoţii cu Loganuri sau cu excursii în Grecia, alegând să dezvolte una dintre cele mai puternice campanii de culturalizare a românilor. Programe asemănătoare sunt derulate şi în alte ţări din Europa. Publicaţia franceză „Le Figaro“ a lansat campania „Biblioteca ideală“, prin care oferă cărţi scrise de Victor Hugo, Stendhal, Gustave Flaubert sau Honoré de Balzac.

 „Jurnalul Naţional“ a ajuns, în luna martie, la aproape acelaşi nivel înregistrat în aprilie 2008, adică de aproximativ 61.115 de exemplare pe ediţie. Asta după ce în ultima jumătate a anului trecut a avut o diminuare cu 14% a vânzărilor. Cel mai scăzut nivel a fost înregisrat în februarie 2009, când „Jurnalul Naţional“ a vândut doar 51.375 de exemplare.

Publicaţia trustului Intact a reuşit să-şi mai revină din cădere odată cu lansarea, în luna martie,  a campaniei „Biblioteca pentru toţi“.

Vânzările „Cotidianul“ au oscilat, în primele trei luni ale acestui an, între 11.010 şi 13.036 de exemplare. Publicaţia editată de grupul Realitatea Caţavencu a avut în martie 2009 o scădere cu 39% a vânzărilor faţă de aprilie 2008. O uşoară revenire a fost consemnată în luna martie, când „Cotidianul“ a fost vândut în 13.000 de copii.

„România liberă“ a avut un tiraj mediu vândut de aproximativ 50.200 de exemplare pe ediţie. Cifrele s-au menţinut relativ constante în ultimul an, cu mici variaţii. O influenţă importantă la menţinerea vânzărilor în jurul a 50.000 de exemplare a avut-o tradiţionala secţiune de anunţuri de mică publicitate.

„Evenimentul zilei“ nu şi-a publicat datele

Ringier nu a prezentat încă datele despre tiraje la BRAT pentru niciuna dintre publicaţiile pe care le deţine: „Evenimetul zilei“, „Libertatea“, „Capital“ sau „Unica“. Este pentru prima dată de la înfiinţarea BRAT, în anul 1997, când grupul elveţian nu-şi face publice datele. Situaţia a fost consemnată şi de cunoscători ai domeniului.

Astfel, Petrişor Obae a scris pe site-ul său, www.paginademedia.ro, că „lipsa cifrelor de difuzare pentru «Libertatea» şi «Evenimentul zilei» vine în contextul în care «Adevărul» şi «Click» au promovat intens în ultimele luni faptul că au depăşit în vânzări tabloidul «Libertatea» şi că «Adevărul» a devenit liderul ziarelor quality“.

La rândul său, Cătălin Tolontan, redactor-şef la „Gazeta Sporturilor“, a notat pe blogul său: „Este pentru prima oară în ultimul deceniu, practic de la fondarea BRAT, când se întâmplă acest lucru! Conform regulamentului BRAT, Ringier mai are la dispoziţie 15 zile (n.r. - 13 zile începând de astăzi) să revină asupra situaţiei, motivând-o cu o problemă serioasă.“

Termen limită

Trustul Ringier mai are la dispoziţie 13 zile lucrătoare pentru a comunica datele către BRAT.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite