„Adevărul“, lider detaşat al ziarelor de calitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Publicaţia este de cinci luni lider în segmentul quality, fiind singura care a raportat creşteri. Potivit celor mai recente date publicate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), „Adevărul“ a vândut în medie 81.700 de exemplare pe ediţie.

Ziarul „Adevărul“ rămâne lider în rândul publicaţiilor quality, raportând o creştere de 33,1% a vânzărilor. La mare distanţă se află „Jurnalul Naţional“, care a avut un tiraj mediu vândut de 55.100 de exemplare, în scădere 6%.

Şi „România liberă“ a avut o diminuare a vânzărilor cu 5%, ajungând la 50.400 de copii pe ediţie. Ziarul „Cotidianul“ a avut o scădere serioasă cu 19%.

Cifrele publicate ieri de BRAT vin să confirme poziţia de lider a „Click!“ şi „Adevărul“. „Jurnalul Naţional“ a contestat în mai multe rânduri poziţia de lider a ziarului nostru, dar Adevărul Holding a dovedit, prin cifre, că acestea nu au fost minciuni.

„Click!“, cel mai vândut din România

Cel mai cumpărat ziar din România a devenit „Click!“, care în perioada ianuarie-martie a fost vândut, în medie, în 202.900 de exemplare pe ediţie. Publicaţia a devenit lider şi în segmentul tabloidelor, fiind urmat de „Cancan“, care a vândut, în medie, 100.600 de exemplare, în scădere cu 8% faţă de perioada octombrie-decembrie 2008.  Este pentru prima dată în 10 ani de când grupul Ringier, care deţine „Libertatea“, „Evenimentul zilei“ şi „Capital“, nu şi-a făcut publice datele vânzărilor.

Reprezentanţii Ringier nu au putut fi contactaţi până la închiderea ediţiei noastre. Trebuie menţionat că grupul Ringier a contestat poziţia de lider a ziarului „Click!“ luna trecută, făcând o plângere la CNA.

Şi totuşi, acum, la momentul în care au fost făcute publice cifrele oficiale, trustul elveţian nu a fost în stare să vină cu argumente convingătoare, prin care să-şi susţină acuzaţiile de „publicitate înşelătoare şi publicitate comparativă ilegală”.  Nici ziarul „Gândul“ şi nici „Gardianul“ nu şi-au prezentat datele despre vânzări.

Ringier trebuie să prezinte datele în 15 zile

Contactată de „Adevărul“, Arina Ureche, director BRAT, a declarat că nu cunoaşte motivele întârzierii Ringier. Ea a mai spus că în cazul în care datele nu vor fi trimise în următoarele 15 zile, acestea vor fi publicate abia pe data de 3 septembrie, odată cu datele valului aprilie-iunie. 

Nici ziarele sportive nu stau prea bine la capitolul vânzări. „Gazeta Sporturilor“ a fost cumpărată în primele trei luni ale acestui an de 67.700 de persoane, în scădere cu 17% faţă de ultimul trimestru din 2008. În cazul cotidianului „ProSport“ scăderea a fost chiar mai mare, de aproape 27%, ajungând la 37.619 exemplare.

O explicaţie în legătură cu aceste diminuări este dată şi de canalele şi de emisiunile sportive, care „toacă“ fiecare eveniment înaintea presei scrise, precum şi transmiterea, în timp real, a informaţiilor pe internet.

image
image
Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite