„Adevărul“, cea mai mare creştere a audienţei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Adevărul“, cea mai  mare creştere a audienţei
„Adevărul“, cea mai mare creştere a audienţei

Potrivit ultimului raport al Studiului Naţional de Audienţă, publicaţia editată de Adevărul Holding a câştigat 55.000 de cititori în perioada aprilie 2008 – aprilie 2009. Tabloidele şi majoritatea ziarelor quality au înregistrat creşteri ale audienţelor, deşi în valul anterior, cu mici excepţii, tendinţa a fost de scădere. Click aici pentru datele SNA.

Cifrele de audienţă ale publicaţiilor româneşti din valul aprilie 2008 – aprilie 2009 au arătat o îmbunătăţire a numărului de cititori, în mai toate cazurile.

Lider rămâne „Jurnalul Naţional“, însă acesta a fost într-o scădere continuă în ultimele cinci valuri. Dacă în perioada aprilie 2007 – aprilie 2008 publicaţia avea, în medie, 742.000 de cititori pe ediţie, în aprilie 2008 – aprilie 2009 numărul acestora a scăzut la 668.000. 

Astfel, ziarul trustului Intact a pierdut 20.000 de cititori faţă de valul de audienţă făcut public în această iarnă. Al doilea clasat este „Evenimentul zilei“, care a câştigat 9.000 de cititori, după ce, conform valului din ianuarie 2008 – ianuarie 2009 acesta pierduse 22.000. Pe locul al treilea rămâne ziarul „Adevărul“, dar care a avut cea mai mare creştere a audienţei.

În perioada analizată, publicaţia a fost citită în medie de 473.000 de persoane pe ediţie, cu 55.000 de cititori mai mulţi faţă de studiul realizat în perioada ianuarie 2008 – ianuarie 2009. De altfel, „Adevărul“ a câştigat aproape 100.000 de cititori în ultimele cinci valuri de audienţă.

Tabloidele, creştere agresivă

Tot pe segmentul ziarelor de calitate, restul publicaţiilor au înregistrat o creştere modestă a audienţei: „România liberă“ (7.000), „Cotidianul“ (1.000) şi „Gândul“ (5.000). În schimb, „Ziua“ a pierdut 2.000 de cititori.

Ziarele tabloide şi-au menţinut tendinţa de creştere a audienţei, cea mai importantă fiind cea a ziarului „Click!“, care, în perioada aprilie 2008 – aprilie 2009 a câştigat 113.000 de cititori. Tabloidul a ajuns astfel să fie citit în medie de 798.000 de persoane pe ediţie, poziţionându-se pe locul al treilea în clasamentul publicaţiilor de acest tip. Ziarul „Click!“ a reuşit să câştige în ultimele cinci valuri de audienţă 468.000 de cititori.

Cel mai citit ziar rămâne „Libertatea“, cu o creştere de 37.000 a numărului de cititori. Al doilea clasat este „Cancan“, care este citit, în medie, de 894.000 de persoane pe ediţie. 

Pe segmentul ziarelor de sport, „Gazeta Sporturilor“ este lider, fiind citit de 779.000 de persoane, pe ediţie, în creştere cu 3.000, faţă de valul ianuarie 2008 – ianuarie 2009. În schimb, „ProSport“, a pierdut 1.000 de cititori, ajungând la 623.000.

„Capital“ merge în urma „Săptămânii Financiare“

Şi publicaţiile economice au înregistrat o oarecare mărire a numărului de cititori. Revista „Capital“ (Ringier) a pierdut poziţia de lider valul trecut, în faţa competitorului „Săptămâna Financiară“ (Intact). Astfel, „Capital“ a fost citit în medie de 300.000 de persoane, în timp ce concurentul său de 302.000.

În ceea ce priveşte publicaţiile de weekend, „Click! De Dumincă“ a avut cea mai puternică evoluţie. Publicaţia a fost citită, în medie de 550.000 de persoane pe ediţie, în creştere cu 99.000. De asemenea, „Adevărul Magazin de Duminică“ şi-a mărit numărul cititorilor cu 10.000, conform valului aprilie 2008 - aprilie 2009. În schimb, „Evenimentul zilei de duminică“, dar şi „Gazeta sporturilor de Duminică“ au pierdut 18.000, respectiv 26.000 de cititori.

Ediţia de weekend a „Pro Sport“ este citită în medie de 657.000 de persoane, cu 21.000 mai multe decât în valul ianuarie 2008 – ianuarie 2009. În ciuda acestei creşteri, conducerea Publimedia, divizia de print a Media­Pro a decis să nu mai publice în print „Pro Sport de Dumi­nică“ din lipsă de publicitate.

Ghidurile TV se bat în audienţe

Cinci ghiduri TV îşi împart piaţa de profil. Potrivit Studiului Naţional de Audienţă (SNA), „Click!TV“ a fost citit în perioada aprilie 2008 – aprilie 2009 de aproximativ 523.000 de persoane pe ediţie, cu 69.000 mai multe decât în valul din perioada ianuarie 2008 – ianuarie 2009. Şi ghidul care este vândut împreună cu ziarul „Adevărul“ a înregistrat o creştere cu 37.000 a cititorilor, atingând valoarea de 276.000.

Cea mai grea lovitură a primit-o „Evenimentul zilei TV“, care a pierdut 42.000 de cititori. În aceeaşi situaţie este şi „Jurnalul TV“, editat de „Jurnalul Naţional“, şi a cărui număr de cititori s-a diminuat cu 30.000. „Libertatea weekend“ este lider pe acest segment cu 915.000 cititori pe ediţie.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite