Eduard Irimia aduce Grand Prix-ul mondial de K1 la Bucureşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În anul 2010, Amsterdamul nu mai este capitala europeană a galelor K1. Promotorul Eduard Irimia a dat o lovitură de maestru: a reuşit să aducă la Bucureşti Grand Prix-ul mondial, organizat sub licenţă japoneză.

În urmă cu un an, Forbes România scria în premieră despre fenomenul Local Kombat, o afacere cu venituri de un milion de euro pe an, ajunsă într-un punct crucial. Eduard Irimia (36 de ani), omul din spatele acestui fenomen, îşi propunea atunci, ca în decurs de un an, să reuşească să-i urce în ring pe cei mai bine cotaţi luptători din lume. În caz contrar, risca să îşi îngroape afacerea.

După un an de criză economică, de „meciuri" cu sponsorii care nu îşi mai onorau contractele, de ameninţări din partea luptătorilor care fără primele de joc erau hotărâţi să renunţe, Eduard Irimia nu a renunţat. A organizat gale cu tenacitate atât în România, cât şi în Bosnia, Ungaria, Croaţia şi Cehia. A reuşit să aducă şi luptători cu nume precum Mighty Mo, Doug Viney şi Alexey Ignashov.

Mai mult, acum şi-a văzut visul cu ochii: o gală de talie mondială K1 la Bucureşti. Cum a reuşit? Marketing, mult marketing! Un show de o asemenea anvergură era organizat, în Europa, de japonezii care deţin brandul K1 la Amsterdam. „Vă promit că între 21 şi 23 mai, Bucureştiul va fi Las Vegas", afirmă fără să clipească Eduard Irimia.

S-ar putea să aibă dreptate. Pe 21 mai, capitala României va găzdui unul dintre cele mai prestigioase evenimente din lume în materie de sporturi de contact, K1 World Grand Prix, în care se vor lupta vedete precum Ruslan Karaev, Ray Safo, Remmy Bonjasky şi Bob Sapp. E ca şi cum s-ar juca în Ghencea finala Champions League. Vă daţi seama ce-ar fi în sufletul lui Mircea Sandu, preşedintelui Federaţiei Române de Fotbal? Eduard Irimia i-a luat-o înainte şefului FRF.

Aleargă după sponsori, aparatură de scenă, transport VIP-uri, ţine legătura cu managerii luptătorilor, închiriază camere de hotel... Este meciul vieţii sale! Gala, care se va desfăşura la Complexul Romexpo, va fi transmisă (live, delay şi online) în peste o sută de ţări. Audienţa estimată de producători este de circa 200 de milioane de telespectatori.

Nici Summitul NATO din 2008, organizat la Bucureşti, care i-a reunit pe cei mai puternici oameni ai planetei, nu a avut o asemenea acoperire mediatică. ProTv va produce şi va transmite Grand Prix-ul în High Definition, acest detaliu fiind o condiţie de organizare impusă de japonezii care deţin brandul K1.

De ce Bucureştiul?.Compania FCG Inc. cu sediul în America operează marca K1 pe continentul european. Până acum, japonezii făceau afaceri în Europa cu promotorii din Amsterdam. Aici se află cel mai mare număr de săli de kickboxing de pe continent, cei mai bine cotaţi sportivi şi se învârt cei mai mulţi bani. În Olanda, galele locale se numesc „Show Time".

Un fel de Local Kombat, însă în variantă olandeză. Brandul lor s-a dezvoltat atât de rapid, încât olandezii, ameţiţi de succes şi de milioanele de euro generate de spectacol, au început să facă greşeli de marketing. Una dintre acestea a fost să susţină ideea că „Show Time" este mai important decât o gală mondială K1.

Mai mult, când olandezii au văzut că reuşesc prin forţele proprii să aducă în ringul „Show Time" cei mai buni luptători - în meciuri de pe urma cărora să câştige milioane de euro de la sponsori şi drepturi TV - fără a se folosi de brandul K1, nu i-au mai invitat „la masă" şi pe japonezi. Aroganţa batavilor i-a nemulţumit profund pe japonezi.

Oficialii K1, urmărind evoluţia galelor Local Kombat din România şi pe luptătorii care fac spectacol, precum Cătălin Moroşanu, l-au contactat pe Eduard Irimia propunându-i organizarea Grand Prix-ului mondial K1 la Bucureşti. Cartea sa de vizită i-a convins. Pe tot parcursul anului 2009, Irimia a organizat gale de Local Kombat în săli cu peste 10.000 de locuri. Eduard a demonstrat că este în stare să atragă sponsori, oameni cu bani şi vedete internaţionale din lumea K1. Strategia lui Irimia a fost foarte bine gândită: organizăm cât mai multe gale şi promovăm brandul Local Kombat în toată lumea. N-avea cum să nu fie băgat în seamă de japonezi.

Desfăşurarea de forţe pentru show-ul din 21 mai a început. Devizul pentru Grand Prix-ul de la Bucureşti variază între 500.000 de euro şi un milion de euro, în funcţie de greutatea sponsorilor pe care îi va atrage, dar şi de valoarea luptătorilor care vor urca în ring. Spre exemplu, bursa lui Remmy Bonjasky se poate ridica la 100.000 de euro, în timp ce Ruslan Karaev cere 25.000 de euro.

Încrederea acordată de japonezi îl obligă pe Irimia să se zbată pentru a face un spectacol memorabil: cei mai tari luptători de K1 care generează audienţă şi bani trebuie să fie la Bucureşti.Irimia a rezervat deja circa 1.500 de camere de hotel pentru cei peste 2.000 de străini care, potrivit propriilor estimări, vor veni la Bucureşti. Încă negociază pentru închirierea sălii de la Romexpo, afacere care-l poate costa circa 20.000 de euro. Este cel mai costisitor show organizat de Irimia până acum, iar frica de un eşec este aproape palpabilă.

Promotorul Local Kombat îşi şterge fruntea din cinci în cinci minute şi stă mereu cu ochii pe telefon, chiar dacă acesta nu sună. „Vreau ca Grand Prix-ul de la Bucureşti să atragă oameni de afaceri la fel ca vânătoarea de la Balc a lui Ţiriac", spune Irimia. Va fi oare aşa? Vinurile Cotnari şi Mitsubishi Motors, aceiaşi sponsori pe care Irimia i-a convins „să urce în ring" în urmă cu şapte ani, când a organizat prima gală, spun „prezent" şi acum. Cu siguranţă va trebui să mai bată la nişte uşi pentru a atrage sponsori care să-i rotunjească bugetul.

Momentul nu este deloc prielnic, mai ales că mulţi promoteri europeni „au aruncat prosopul". Irimia a avut, însă, curajul să apese pedala accelaraţiei la maximum, chiar dacă becul de la benzină era pe roşu.

Citiţi mai multe despre şansele lui Eduard Irimia de a organizeza în fiecare an de-acum încolo Grand Prix-ul mondial K1 la Bucureşti şi despre viitorul Local Kombat în numărul 26 al revistei Forbes România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite