Forbes. Amalia Năstase: business cu motoarele turate la maxim

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fosta soție a tenismanului Ilie Năstase, Amalia Năstase, muncește zece ore pe zi din cauza unei comenzi refuzate de altcineva. Dar îi face plăcere.

,,Ce alţi nebuni ar mai fi investit, în 2009, în mijlocul crizei, în aşa ceva?", se întreabă, mai mult retoric, Amalia Năstase, în timp ce ne arată niște fotografii de care este extrem de mândră.

Fotografiile înfățișează o sferă uriașă - pare globul pământesc în miniatură -, luminată într-un albastru deschis. Este StratoSfera, cea mai mare sferă de proiecții din lume, folosită pentru organizarea de evenimente corporate. Amalia Năstase povestește că a cumpărat-o din Anglia la sfârșitul anului 2009, împreună cu Răzvan Vasilescu, partenerul său, cu care deține în proporții egale firma de organizare de evenimente Eventures. Sfera are o înălțime de 25 de metri, o capacitate de 1.000 de persoane și o suprafață de proiecție de 1.200 mp. A fost realizată pe comandă, dar nu pentru Amalia Năstase, ci pentru un alt client. Acesta a intrat în incapacitate de plată şi nu a mai putut s-o achiziţioneze.

O sferă mare pentru un preț pe măsură. Investiţia s-a ridicat, la jumătatea anului 2009, la 400.000 de lire sterline, adică aproximativ jumătate de milion de euro, astăzi. Nu regretă însă pasul făcut. „Toate investiţiile noastre au fost făcute în mijlocul crizei. Am riscat", adaugă Amalia Năstase. Investiţia, spune ea, nu a fost încă amortizată. Dar nu pentru că nu ar genera suficiente venituri, ci pentru că sfera respectivă necesită upgrade-uri permanente. Ineditul nu a întârziat să atragă şi clienţi. Evenimentele create în 2010 pentru companii nou câştigate, precum Finlandia, Philip Morris, Adidas, Citybank, BMW sau Automobile Bavaria au dus la creşterea afacerii Eventures cu până la 50%, până la 1,5 milioane euro.

Chiar dacă această afacere îi mă--nâncă cea mai bună parte a timpului şi o ţine la birou cel puţin zece ore pe zi, Amalia Năstase se declară mulţumită. Iar şansele de creştere sunt mari.

„Pentru unul dintre clienţii noştri, negociem în 2011 ieşirea în străinătate a sferei", spune cea care, în urmă cu un an, era încă soţia lui Ilie Năstase. Mai este legată de fostul tenisman prin cei doi copii, dar și prin mai multe afaceri pe care le dețin în părți egale.

Eventures, firma de PR şi organizare de evenimente înfiinţată de Amalia Năstase şi Răzvan Vasilescu în noiembrie 2008, a fost implicată în 2009 în campania de promovare a României. Firma a organizat la Paris, în acel an, mai multe evenimente cu ocazia debutului campaniei de promovare internaţională „România-land of choice", îndelung contestată. A fost singurul contract cu Ministerul Turismului, susţinea ea pe atunci.

Actualii clienţi din portofoliul Eventures dispun de bugete care, în unele cazuri, au şase zerouri. „Cele mai mici pleacă de la 30.000 de euro, însă pot depăşi şi un milion de euro. Pentru 2011, clienţii noştri au bugete mai mari", mai spune Amalia Năstase. Nu are studii de specialitate în domeniu, dar nu se fereşte să o recunoască. Pentru aceasta însă l-a cooptat în afacere pe partenerul său, Răzvan Vasilescu, fost head of events la Orange România.

Dar nu afacerea care îi consumă cea mai mare parte din zi îi aduce cei mai mulți bani. Afacerea McDonald's din Republica Moldova - în care recunoaște că nu se implică efectiv -, deţinută în părți egale cu fostul soţ, Ilie Năstase, îi furnizează satisfacţii financiare pe care și le imagina cu greu în septembrie 2007. Atunci, cei doi au preluat în franciză restaurantele McDonald's din Republica Moldova, inclusiv trei dintre clădirile şi terenurile aferente acestora. Cele patru restaurante au realizat în 2010 vânzări de 7,5 milioane de dolari şi un profit net de 1,3 milioane de dolari.

Este o afacere, spune Amalia Năs-tase, care generează venituri constante. Suficiente pentru a-și con--duce în liniște afacerea cu evenimente, dar și pentru a se putea gândi la extinderea rețelei de fast-food. „Urmează să deschidem în acest an în Republica Moldova al cincilea restaurant şi vizăm extinderea în regiune", anticipează Amalia Năstase.

Citiţi mai multe despre afacerile Amaliei Năstase în numărul 51 al revistei Forbes România.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite