Vânzătorul de imagini

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vânzătorul de imagini
Vânzătorul de imagini

Şerban Emanoil, proprietarul Videoguide, vrea să facă profit din promovarea hotelurilor din România. A bifat deja Capitala, Braşovul şi Constanţa, iar acum ţinteşte oraşele Piteşti, Timişoara şi Cluj. Un antreprenor încearcă să convingă proprietarii de hoteluri, cluburi şi restaurante că apariţia pe site-ul său de turism, lansat în luna mai, le va aduce mai mult capital de imagine.

De o lună, Şerban Emanoil, 36 de ani, a bătut de la un capăt la altul litoralul, nu pentru a găsi cea mai bună plajă pentru a-şi petrece concediul, ci pentru a-i convinge pe proprietarii de hoteluri şi restaurante să investească lunar 50 de euro pentru a apărea cu un film de promovare pe site-ul său, videoguide.ro.

CONTRACTE VALOROASE

În mijlocul verii, „a pescuit“ un contract, poate unul dintre cele mai „grase“ de pe litoral. A bătut palma cu Gabriel Comănescu pentru promovarea hotelului Vega (cinci stele) din staţiunea Mamaia. „În fiecare oraş ţintesc un brand important. Peştii mari nu-i prinzi însă imediat, ci după alţii mai mici“, îşi dezvăluie Emanoil strategia pe care a aplicat-o şi în celelalte oraşe în care a alergat după clienţi.

Hotelurile Aro Palace din Braşov şi JW Marriott din Capitală sunt cei mai valoroşi clienţi ai afacerii videoguide.ro.

Constanţa este al treilea oraş în care Şerban Emanoil a început să-şi vândă „marfa“, după Braşov şi Bucureşti. În Capitală proprietarul videoguide.ro a mai atras câteva nume mari, Hotel Carpaţi şi Clubul Office. S-a dus să-i convingă şi pe patronii de pe malul mării. „Pe litoral m-am implicat cel mai mult în vânzări. Am greşit că nu am făcut la fel şi în Braşov, şi în Bucureşti“, îşi reproşează Şerban Emanoil.

ŢINTE ÎNALTE

Este grăbit să includă pe site-ul său toate oraşele importante din ţară. Şi-a delegat deja om de vânzări pentru Sibiu şi vrea să ajungă repede şi în Piteşti, Timişoara, Cluj şi Iaşi. Echipa sa numără deja 30 de oameni. Lucrează cu cameramani din televiziune, pe care îi plăteşte între 30 şi 100 de euro pe film.

Cheltuielile ajung astfel destul de ridicate, dar cu toate acestea proprietarul site-ului speră să aibă profit chiar în următoarele luni. Din cele peste 70 de contracte încheiate până acum pentru videoguide.ro, Emanoil a încasat circa 3.500 de euro lunar. Ţinta lui este, însă, de 10.000-15.000 de euro pe lună. În timp ce costurile pentru filmări vor scădea pe măsură ce va acoperi principalele puncte vizate, cheltuielile pentru server ar putea să ajungă şi de zece ori mai mari.

„Pentru server plătim acum 1.000 de euro, dar, pe măsură ce traficul va urca, am putea ajunge şi la 10.000 de euro pe lună“, explică el. În prima lună, videoguide.ro a avut 3.758 de vizitatori unici, numărul lor crescând, în iunie, la 6.689, potrivit datelor de pe trafic.ro. Un start bun, care îl face să-şi imagineze afacerea extinzându-se rapid peste graniţele ţării. Tot cu viteza internetului vrea să includă pe site şi promovarea unor evenimente, după modelul din print al revistei „Şapte seri“.

Businessul lui Şerban Emanoil, pe scurt

- Proprietarul videoguide.ro a încheiat 70 de contracte şi speră să depăşească 300 de filme pe site până la sfârşitul anului.
- Preţul standard plătit de hoteluri, de restaurante şi de cluburi este de 50 de euro pe lună.
- În prima lună, videoguide.ro a avut 3.758 de vizitatori unici, numărul lor crescând, în iunie, la 6.689, potrivit datelor de pe trafic.ro.
- Echipa videoguide.ro se ridică la 30 de persoane.

image
image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite