Akio Toyoda pariază pe „aromele eco“ pentru a recâştiga profitul Toyota

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Akio Toyoda pariază pe „aromele eco“ pentru a recâştiga profitul Toyota
Akio Toyoda pariază pe „aromele eco“ pentru a recâştiga profitul Toyota

La salonului auto de la Tokyo, care a mizat puternic pe mărcile japoneze, Toyota a anuţat o nouă strategie. Noul preşedinte, Akio Toyoda, pariază pe „aromele eco“ pentru a-şi recâştiga profitul.

Mai puţin strălucitor, dar „verde“! Astfel s-ar putea caracteriza salonul auto de la Tokyo, din acest an. În absenţa marilor competitori europeni, producătorii de automobile japonezi s-au aflat în permanenţă în lumina reflectoarelor, iar revelaţiile au purtat nume cu rezonanţă „eco“, precum „hibrid“ sau „plug-in“.

Noutăţile nu au venit, însă, doar din sfera modelelor, ci şi din cea a managementului. Pentru Akio Toyoda, nepotul fondatorului companiei – Kiichiro Toyoda – salonul auto de la Tokyo a fost prima manifestare de anvergură la care a participat în calitate de preşedinte al Toyota.

Deşi familia sa nu mai controlează în ziua de azi decât 2% din acţiunile companiei, Toyoda rămâne una dintre figurile emblematice ale Japoniei.

Dacă în ultimii zece ani Toyota a mers din victorie în victorie, părând că nimic nu îi poate sta în cale, lucrurile arată acum cu totul diferit. Pentru anul fiscal încheiat în martie 2009, Toyota a anunţat prima pierdere netă din ultimii 59 de ani.

Astfel, mulţi dintre cei care lucrează în cadrul companiei afirmă că Akio Toyoda a venit exact la timp pentru a salva firma şi a o readuce la valoarea care a consacrat-o. Potrivit tradiţiei nipone, numirea lui Akio ar putea veni, însă, prea devreme. Are numai 53 de ani şi, pentru unii dintre samurai, poate fi considerat prea tânăr.

Citiţi mai multe detalii în numărul 17 al revistei Forbes România, care a apărut la chioşcuri în 2 noiembrie 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite