Tinerii care au creat un motor de căutare pe web

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tinerii care au creat un motor de căutare pe web
Tinerii care au creat un motor de căutare pe web

Sunt studenţi şi au intrat în lumea internetului fără niciun ban. Dar au creat uberVu, o unealtă care vânează cuvinte-cheie pe platformele sociale, aşa cum face Google. Trei tineri de la Facultatea de Automatică şi Calculatoare din Bucureşti au vrut să vină cu o idee nouă, îndrăzneaţă şi să o facă mare, internaţională.

Nu au ajuns încă până acolo, dar măcar au avut tupeul să încerce. Vladimir Oane (26 de ani), Dan Ciotu (26 de ani) şi Dragoş Ilinca (25 de ani) sunt deja la a doua companie în domeniul web-ului pe care au fondat-o şi visează să se mute în Silicon Valley.

Metromind, primul lor startup, s-a născut în 2004 pur şi simplu din dorinţa de „a fi patroni“ şi de „a experimenta pe Internet“. Au început fără niciun ban, doar cu propriile computere.

După trei ani şi jumătate, Metromind, transformată în agenţie de marketing on-line, ajunsese la o cifră de afaceri de 100.000 de dolari şi o rată a profitului de 20-30%. Dar ei se plictiseseră deja.

Unealtă pentru web-ul social

Ideea uberVu s-a născut în noiembrie 2007. Lucrând în zona conţinutului de web, tinerii observaseră că nu se mai putea vorbi despre un conţinut localizat şi distribuit pe o singură platformă.

UberVu măsoară distribuţia informaţiei şi a conversaţiei în web-ul social.  Ca să-şi testeze ideea, tinerii au înscris-o în competiţia „11 Minutes“, în care fiecare antreprenor din new media are ocazia să prezinte un pitch în faţa unui juriu internaţional format din investitori, business angels şi reprezentanţi ai fondurilor de investiţii. Şi au câştigat!

Banii au venit din străinătate

În toamna lui 2008, s-au înscris la SeedCamp, o altă competiţie, care are loc la Londra şi la care participă anual 20 de proiecte din web-ul european. Aici, concurenţii îşi prezintă proiectele în faţa unui juriu de 25-30 de investitori, care aleg cinci echipe finaliste şi investesc 50.000 de euro în startupurile lor.

Vladimir, Dan şi Dragoş au câştigat şi aici şi au fondat apoi o companie la Londra, UberVu Ltd. şi una în România, subsidiară celei britanice. În ianuarie 2009, au luat deja a doua rundă de finanţare, o sumă despre care ei spun că este de „sub un milion de dolari“ şi au făcut deja mai multe călătorii în Silicon Valley, unde s-au întâlnit cu fondatorii Twitter, cu oameni de la Google, Yahoo! sau Facebook. Lucrează în continuare la proiectul lor şi plănuiesc să-şi deschidă chiar un birou în Silicon Valley.

Unde caută Ubervu

Site-ul, www.ubervu.com, lansat la începutul lunii septembrie, are în jur de 2.000 de utilizatori activi, traficul dublându-se în prima lună. Printre serviciile pe care uberVu le urmăreşte se numără Wordpress, YouTube, Blogger, Twitter, Digg, Friend Feed, Flickr etc.

Cui se adresează uberVu

image

Programul este dedicat „tuturor companiilor mici şi mijlocii care înţeleg că piaţa se schimbă şi că singura lor modalitate de a creşte organic este prin interacţiune directă cu comunităţile lor”, spune Vladimir Oane. UberVu permite companiilor să măsoare impactul a ceea ce fac, dar şi să vadă care sunt conversaţiile la care trebuie să participe, explică Oane.

Citiţi mai multe despre acest subiect în ultimul număr al revistei „Forbes România“, apărut la 19 octombrie

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite