Publicitatea online prinde viteză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tot mai multe agenţii şi-au înfiinţat divizii de marketing interactiv. De acum încolo, drumul bugetelor de publicitate spre internet este mai scurt.

Mugur Pătraşcu conduce de doi ani iLeo, firma de internet a grupului de comunicare Leo Burnett. În tot acest timp, internetul a fost pentru el un pariu greu de câştigat. I-au trebuit luni bune lui Mugur Pătraşcu până când a convins clienţii publicitari că internetul este un canal de promovare viabil.

Dacă în 2008, firma iLeo a fost invadată de proiecte, anul acesta este mai degrabă unul de aşteptare şi consolidare. Şi concurenţa se află pe aceeaşi poziţie. La începutul acestui an, grupurile de comunicare Ogilvy, Zenith, Propaganda şi Lowe şi-au lansat divizii de marketing online: Ogilvy Interactive, Zed Digital, Propaganda Interactive, respectiv eLowe.
 
Contextul intern şi internaţional este favorabil. Conform estimărilor IAB (Interactive Advertising Bureau), piaţa românească de advertising online va înregistra în 2009 o scădere de 20%, de la un volum total de 20 de milioane de euro, cât a punctat anul trecut. Este o scădere procentuală mult mai mică în comparaţie cu celelalte medii de comunicare.

Aproape 40% din clienţii publicitari precizează că evoluţia din 2008 a încasărilor din publicitate se datorează migrării acestora din presa scrisă spre online. Mai mult, în Marea Britanie bugetele de publicitate pe internet le-au întrecut pe cele de pe TV.

 Un lucru asemănător se întâmplă în majoritatea ţărilor vest-europene, unde reclamele online muşcă mai bine de 10% din „plăcinta“ publicităţii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite