Peter Marschall, omul reality-show

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peter Marschall, omul reality-show
Peter Marschall, omul reality-show

Fondatorul Paprika Entertainment a produs pentru piaţa din România aproape 20 de show-uri de divertisment. Peter Marschall câştigă bani din spectacol. A venit în România în 2005 şi de atunci încearcă să ofere o alternativă la show-urile lui Valeriu Lazarov.

Pentru unii, România este ţara show-ului ieftin şi locul în care bârfele sunt mai importante decât informaţiile corecte. Pentru telespectatorii canalului Eurosport sau CNN, este „The land of choice“.

Pentru Peter Marschall, directorul general al companiei de producţie TV Paprika Entertainment, România înseamnă business. Atât şi nimic mai mult.

Pentru că el a învăţat să folosească acest aliaj balcanic în favoarea sa şi a reuşit să construiască în patru ani o afacere care valorează aproape patru milioane de euro. Aşezat pe un scaun confortabil, numai bun pentru un director, Peter Marschall roade cu poftă un morcov.

Bărbatul de aproape 40 de ani susţine cu tărie că tot ceea ce contează în producţia de televiziune este munca. În patru ani, firma sa a produs pentru industria românească de televiziune aproape 20 de emisiuni de divertisment, mai mult de jumătate fiind reality-show-uri.

A oferit telespectatorilor lacrimi, indignare, hohote de râs, revoltă şi spectacol pe care unii l-ar cataloga drept frivol în show-uri precum „Schimb de mame“ (Prima TV), „Curat, murdar“ (Prima TV) sau „SOS! Salvaţi-mi casa“ (Prima TV).

CUMPĂRĂTORUL DE REŢETE

De mai bine de patru ani, Peter Marschall cumpără formate străine de televiziune, cu un preţ ce nu depăşeşte 20.000 de euro, şi le produce pe banii televiziunilor din România, Ungaria, Slovacia, Germania şi Columbia.

În fiecare sezon, bate la uşa fiecărei televiziuni, cu portofoliul de reality-show-uri în mână, încercând să le convingă că el este omul care le va aduce audienţă şi deci bani din publicitate. „Toată lumea este drăguţă, toată lumea ascultă propunerile mele. Câteodată iese, câteodată nu. Nimic nu e sigur în acest domeniu“, spune Marschall.

La fiecare show realizat primeşte un comision între 15 şi 30%. De două ori pe an, primăvara şi toamna, îşi face bagajul şi porneşte spre Cannes şi Budapesta, „un fel de târg de maşini, doar că vorbim despre producţia de televiziune“. Se plimbă, caută, cumpără şi se întoarce cu portofoliul doldora de formate TV.

Fiecare licenţă este o reţetă de succes, dar nu toate sunt pentru România. Ce se pliază perfect pe consumatorul român nu funcţionează pentru cel german mult mai rece, mai distant. Aproape 60% din veniturile grupului pe care îl conduce vin de la televiziunile româneşti.

Anul trecut, Paprika Entertainment a înregistrat o cifră de afaceri de 10 milioane de euro. Asta şi pentru că în ţări precum Germania sau Ungaria, piaţa TV este împărţită între două, maxim trei televiziuni.

Dacă pentru aceste ţări, Paprika produce trei sau patru reality-show-uri pe an, pentru România Peter Marschall livrează, în prezent, zece programe de divertisment.

Nu încearcă să înlocuiască divertismentul de televiziune grandiose „marca“ Lazarov şi show-urile TV cu bugete de milioane de euro. Vrea pur şi simplu să îşi facă un loc, să livreze emisiuni-spectacol şi să câştige bani profesionist.

Businessul lui Peter Marschall

  • La fiecare show realizat, compania Paprika Entertainment primeşte un comision între 15 şi 30% din bugetul producţiei.
  • Aproape 60% din veniturile grupului pe care îl conduce Marschall vin de la televiziunile româneşti.
  • Prima TV este televiziunea cu care omul de afaceri a început să lucreze acum patru ani şi este canalul pentru care produce cele mai multe reality-show-uri.
  • Reality-show-ul pe care Paprika l-a produs pentru Kanal D, „Rătăciţi în Panama“, a costat postul TV aproape patru milioane de euro.

Citiţi mai multe despre Peter Marschall în ultimul număr al revistei „Forbes România“, apărut la 19 octombrie

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite