Luxul pieţei de capital

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Luxul pieţei de capital
Luxul pieţei de capital

Pe burse, acţiunile marilor producători de bunuri de lux s-au întors la preţurile din 2008. Cu un pas înainte, investitorii mizează pe revenirea întregii industrii.

Milton Pedraza, CEO al Institutului de Lux din New York, spunea la începutul lunii trecute că un mediu economic provocator şi dificil presează ,,reinventarea industriei luxului la nivel global”. Cu o majoritate covârşitoare, 77% dintre consumatorii brandurilor de lux, intervievaţi de către societatea de consultanţă, consideră că luxul este mai puţin important în contextul economic actual, în timp ce numai 40% mai cred că luxul reprezintă o investiţie inspirată. Investitorii de pe pieţele de capital pariază, însă, pe capacitatea acestor companii de a se reinventa, pe termen lung.

În septembrie, Laszlo Birinyi Jr.,consultant financiar în Westport, Conneticut, se declara încrezător în evoluţia acţiunilor producătorului francez de bunuri de lux Hermes International (PARIS:RMS). ,,Douăzeci şi trei de analişti economici îi urmăresc evoluţia şi niciunul nu recomandă cumpărarea”, era argumentul cel puţin neconvenţional adus de Birinyi. Să fie titlurile financiare Hermes recomandate doar investitorilor cărora le place să înoate ,,împotriva curentului”?

Realităţile bursiere par să îi contrazică pe cei 23 de analişti la care se referă Birinyi. După minimul înregistrat în martie 2009 – luna în care pieţele de capital din întreaga lume au simţit din plin suflul crizei financiare – acţiunile Hermes au cunoscut o traiectorie stabilă, preţul unui titlu oscilând între 90 şi 100 de dolari. Astfel, un investitor care ar fi mers împotriva curentului, cumpărând acţiuni în plină criză financiară, în martie 2009, ar fi avut acum un câştig de aproape 40 de dolari pe titlu.

Citeşte mai mult despre acest subiect în numărul 15 al revistei Forbes România, la chioşcuri începând de luni, 5 octombrie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite