Interpretează corect poliţa de asigurare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Interpretează corect poliţa de asigurare
Interpretează corect poliţa de asigurare

Dacă faci parte din categoria oamenilor prea încrezători sau confuzi, eşti ţinta perfectă pentru unii agenţi de vânzare. Înainte de a încheia o poliţă de asigurare studiază cu atenţie condiţiile contractuale. Altfel, imaginea ta asupra riscurilor acoperite va fi total eronată.

Fereşte-te de consultanţii care pariază pe viteza în vânzări şi mizează pe strategia: încheie contractul şi fugi. Pe termen scurt, abilitatea de a vinde contra-cronometru îi poate aduce consultantului satisfacţia unor comisioane mari, dar în final, vânzarea superficială, se întoarce împotriva lui. Clientul se dezmeticeşte şi, în cele din urmă, reziliază poliţa. Cătălin Tănăsescu (47 de ani), consultant de asigurări, încearcă să se ferească de acest gen de „pradă uşoară“, tocmai pentru a nu-şi pierde clientela pe drum.

LA ÎNTÂMPLARE

Primele întrebări referitoare la condiţiile în care clienţii au încheiat poliţa de asigurare apar concomitent cu producerea unei daune pe care o credeau acoperită prin contract. Situaţia este şi mai complicată în cazul asigurărilor de viaţă de tip unit-linked, „poliţe prin care mare parte din sumele plătite de asiguraţi sunt plasate în fonduri de investiţii“, precizează Cătălin. Consultanţii financiari „uită“ de obicei să le spună clienţilor că, în condiţii normale de piaţă, dacă renunţă înainte de scadenţă vor pierde între 30 şi 50% din banii plasaţi pe bursă. Cătălin spune că în vânzări există o regulă „sfântă“: nu încearca să-ţi convingi clienţii să încheie contracte fără să cunoască foarte clar condiţiile, consecinţele sau alternativele pe care le au la dispoziţie. Pentru că abia la 35 de ani şi-a găsit locul de muncă potrivit, este hotârât să nu îşi pună în pericol portofoliul construit cu multă atenţie, pe „recomandările“ prietenilor.

Pentru consultantul de la Eureko, bătăliile de pe câmpul asigurărilor de viaţă cu investiţii pe bursă sunt cel mai greu de purtat. Vânzarea acestor produse a fost alunecoasă încă din momentul lansării pe piaţa din România, în urmă cu peste 10 ani. Companiile de asigurări au promovat poliţele ca fiind „planuri de pensie“, adică investiţii sigure. Consultanţilor nu le-a trecut prin minte să-şi avertizeze clienţii în privinţa riscurilor pe termen lung. În plus, când în calea acestor investiţii apare o „fisură“ financiară globală, clienţii pot pierde aproape toată suma acumulată, dacă „ieşirea“ se face pe parcursul acesteia sau în vârful crizei. Din cauza scăderii randamentelor pe un astfel de fond financiar, dar şi a comisioanelor mai mari percepute de asigurători, poliţele pot fi păguboase în primii ani.

CONFUZIA CLIENTULUI

Încheierea unei asigurări auto de tip full-casco te poate face să crezi că, indiferent de condiţiile în care s-a produs dauna, vei fi despăgubit în totalitate. Condiţiile din contract sunt însă ferme şi nu veţi fi despăgubit, de exemplu, pentru daunele rezultate în urma actelor de vandalism. Confuzia şi nemulţumirile cresc atunci când maşina are nevoie de reparaţii, iar compania de asigurări a schimbat service-ul partener. De obicei clienţii nu sunt anunţaţi de modificările intervenite, iar consilierea nu intră în discuţie: eşti pe cont propriu, te descurci cum poţi.

Valoarea franşizei de asigurări este de asemenea un mister: pentru o maşină cumpărată în leasing, „de bucurie poţi plăti o franşiză de 1000 de euro”. Sfatul consultantului: cereţi contractul să-l studiaţi înainte de a semna.

Mai mult, orice agent învaţă când intră în sistem că o asigurare generală (non-viaţă) se vinde singură, adică o cumpără clientul de la asigurător. Situaţia este însă complet diferită în cazul poliţelor de viaţă care sunt “vândute clientului de către consultanţi“. Competiţia pentru un portofoliu cât mai profitabil este aşadar foarte dură, iar clientul nu se bucură neapărat de un loc pe „primul rând“.

În cifre

Aproape 56.000 de contracte asigurări de viaţă au fost reziliate în primele şapte luni ale acestui an. Suma plătită de asigurători pentru aceste răscumpărări ajunge la 62 de milioane de euro.

Mai puteţi citi în ,,Forbes România“

image

Investitorii de la miezul nopţii Şi-au pierdut somnul din cauza câştigurilor de „peste noapte“. Investitorii care stau cu ochii pe pieţele americane şi asiatice ştiu de ce!

Omul reality-show Peter Marschall câştigă bani din spectacol. Firma sa Paprika Entertainment a produs doar în acest an nu mai puţin de şapte reality-show-uri în România. Un record pe piaţa producătorilor TV independenţi.

Cazinoul la pachet Anca Berlo şi Diana Ciorbă îşi încearcă norocul cu un cazinou în care nu se joacă pe bani reali şi al cărui loc se schimbă la cererea clientului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite