E loc de publicitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Are milioane de utilizatori şi miliarde de afişări. Audienţa îi e râvnită de mulţi publisheri online. Şi atunci de ce lipseşte publicitatea?

Patru milioane de internauţi şi două miliarde de afişări a înregistrat platforma socială Hi5 în octombrie. Aţi citit bine: două miliarde de afişări!
Acest spaţiu de joacă şi comunicare virtuală a dat peste cap clasamentele Studiului de Audienţă şi Trafic pe Internet (SATI). „Reţelele sociale sunt un fenomen. Clienţii de publicitate trebuie să înţeleagă de ce sunt atât de mulţi oameni acolo", crede Călin Rotăruş, director ArboInteractive, regia care vinde publicitate pentru Hi5. Şi atunci, de ce nu se îngrămădescu publicitarii pe această platformă socială?

Cea mai mare obiecţie adusă platformei sociale Hi5 este audienţa slabă calitativ, înşiruirea de poze una mai deocheată decât alta, care nu pot fi controlate şi care pot distruge imaginea unui brand. Şi asta pentru că mai bine de 80% din utilizatorii Hi5 sunt puberi în formare, cu probleme de ten şi vise de super-vedete. În al doilea rând, nu există studii de eficienţă care să pună semnul de egalitate între promovare şi vânzări.

Ceea ce înseamnă că riscurile la care se supune un brand nu pot fi echilibrate de vânzări. Poate de aceea, valoarea publicităţii pe reţelele sociale nu înseamnă mai mult de 1% din valoarea publicităţii online. Segmentul de produse care a consumat cel mai mult a fost telecomul, urmat apoi de life-style (baruri, cluburi, concerte).
Pe scurt, campaniile potrivite acestei platforme de comunicare sunt cele care anunţă promoţii.

Aceste platforme nu pot fi încă monetizate fără ca brandurile care se promovează pe paginile acestor site-uri să aibă de suferit.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite