Doar show-ul mai face bani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În primele două luni ale acestei toamne, show-ul prezentat de Simona Gherghe a atras 1,7 milioane de euro din reclamele difuzate
În primele două luni ale acestei toamne, show-ul prezentat de Simona Gherghe a atras 1,7 milioane de euro din reclamele difuzate

Emisiunile de divertisment difuzate în primele două luni ale acestei toamne au obţinut venituri din publicitate de 12 milioane de euro.

Oferta de divertisment care se revarsă pe micile ecrane este de-a dreptul copleşitoare. În două luni (1 septembrie - 9 noiembrie 2011), numai cinci posturi TV - Antena 1, Pro TV, Kanal D, Prima TV şi TVR 1 - „au lovit" telespectatorii cu un „arsenal" impresionant de 27 de producţii de acest gen. Numărul este un record în istoria televiziunii din România. Este şi un semn că, în ciuda recesiunii din piaţa media, divertismentul rămâne o „marfă" ce asigură profit. Deşi consumă resurse însemnate, acesta face rating şi atrage bani din publicitate. De aceea, bătălia pe divertisment este crucială pentru televiziunile comerciale. 

Din audienţa totală livrată reclamelor difuzate de cei cinci principali jucători pe terenul divertismentului, Antena 1 deţine o cotă de piaţă confortabilă de 43%. În ultimii ani, mai cu seamă după ce Antena 3 şi-a consolidat statutul de canal de ştiri, Antena 1 a investit masiv în producţia de „entertainment", poziţionându-se într-o staţie eminamente de show-uri. În două luni, Antena 1 a câştigat din divertisment suma de 5,33 milioane de euro (estimare „Forbes"). Cel mai profitabil produs, după calculele „Forbes România", este „Acces Direct", care a atras 1,7 milioane de euro din publicitatea difuzată, în perioada amintită.

Pro TV, un sfert din divertismentul TV

Pro TV deţine o cotă de 25% din audienţa totală livrată de „fruntaşii" distracţiei pe micul ecran. Trei producţii de la Pro TV se situează în primele cinci locuri în topul emisiunilor cu cele mai mari venituri din publicitate. „Happy Hour" se plasează pe locul doi, cu un venit calculat de „Forbes România" de 1,5 milioane de euro. Pro TV a adunat din reclamele difuzate suma de 4,31 milioane de euro.   

„Cireaşa de pe tort" de la Prima TV se plasează pe un onorant loc opt în topul „Forbes". Prima TV a strâns din reclamele inserate în cadrul divertismentului aproximativ un milion de euro. Cel mai bine plasat produs de la Kanal D este „Vrei să fii milionar" (locul 11), cu un volum de 360.000 de euro. Volumul obţinut din publicitate de Kanal D este evaluat de „Forbes" la 765.000 de euro.

De pe urma celor patru emisiuni de divertisment - „Dănuţ SRL", „ÎnTrecerea anilor", „O dată-n viaţă" şi „Distractis Show" - postul public TVR 1 a atras un volum total de doar 100.000 de euro. Principalul handicap al TVR 1 este că, potrivit Legii audiovizualului, poate difuza numai opt minute de publicitate pe oră (faţă de 12 minute la canalele private). De asemenea, canalul public nu are voie să plaseze reclame în timpul unui program. Criza din piaţa de media nu pare să fi afectat „strălucirea" emisiunilor de divertisment. Criza se adânceşte, dar show-ul continuă.

Divertismentul, la putere

În ciuda recesiunii din piaţa media autohtonă, divertismentul TV rămâne o „marfă" ce asigură profit. Deşi consumă resurse financiare însemnate, aceste programe fac rating şi atrag bani din publicitate. Bătălia pe divertisment este crucială pentru televiziunile comerciale.

Mai puteţi citi în numărul 71 „Forbes România "

- Marcu, românul de la Apple. Gabriel Marcu, expert în managementul culorilor, este unul dintre  inginerii care l-au ajutat pe Steve Jobs să realizeze produse impecabile. Marcu a contribuit la toate lansările Apple din ultimii 15 ani: iMac, MacBook, iPod, iPhone, iPad.

- Un nou început. Dan Minulescu a fost unul dintre primii antreprenori care au mizat pe distribuţia de produse alimentare congelate din România. Acum, el şi-a găsit o nouă nişă: panificaţia congelată.

- Puterea de a salva vieţi. Bill Gates îşi asumă din nou rolul de salvator al vieţii printr-o altă tehnologie accesibilă la scară mare - vaccinurile. Odată ce va reuşi să prevină moartea a milioane de oameni, Gates este convins că va reuşi să aducă o schimbare majoră prin soluţionarea unei probleme globale.

- Ambiţiile familiei Mutu. Doi antreprenori din Vâlcea, Dorina şi Dan Mutu, au readus la viaţă conservele din fructe şi legume marca Râureni. Nu de alta, dar de aceste conserve sunt legate momente importante din viaţa lor.

info
info
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite