Prinţul Ştefan, fiul principelui Dimitrie Sturdza, a crescut cu 50% afacerea cu produse cosmetice a familiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Prinţul Ştefan, fiul principelui Dimitrie Sturdza, a crescut cu 50% afacerea cu produse cosmetice a familiei
Prinţul Ştefan, fiul principelui Dimitrie Sturdza, a crescut cu 50% afacerea cu produse cosmetice a familiei

Într-un an greu pentru business, prinţul Ştefan, fiul principelui Dimitrie Sturdza, a crescut cu 50% afacerea cu produse cosmetice a familiei. Citeşte în noul număr al revistei „Forbes România“, de azi pe piaţă, despre ingredientele secrete cu care Ştefan Sturdza a cucerit piaţa cosmeticelor elveţiene.

La primul etaj al sediului Déesse din orăşelul elveţian Oetwil am See, biroul prinţului Ştefan Sturdza se aseamănă cu panoul de comandă al unui laborator misterios.

Chiar dacă lipsesc hârtiile cu reţete vechi şi sticluţele cu licori secrete, între aceşti patru pereţi se iau deciziile care pun în mişcare un proces modern de „alchimie“, cu o cifră netă de afaceri de 60 de milioane de euro.

Mii de sticluţe, borcănele şi cutiuţe strălucitoare cu cosmetice sunt împachetate şi trimise, zi de zi, celor 12.000 de reprezentanţi de vânzări din cinci ţări.

Compania Déesse se bazează exclusiv pe vânzări directe şi operează în Elveţia, Germania, Franţa, Austria şi, deocamdată cu timiditate, în România.

„Primim circa o mie de comenzi pe zi şi de la noi pleacă, tot zilnic, trei tone de produse“, precizează Ştefan, conducându-ne prin încăperile cu miros plăcut, de creme şi parfumuri, în care angajaţii săi selectează cu grijă produsele corespunzătoare fiecărei comenzi.

Din tată-n fiu!

În dreptul liniei de împachetare, prinţul o salută prieteneşte pe o tânără care se chinuieşte să lipească o cutie de carton cu emblema Déesse. „Este fiica unui prieten de familie şi tatăl ei a trimis-o la noi ca să înveţe ce înseamnă munca“, ne explică zâmbind Ştefan.

Cândva, s-a aflat la rândul său în această postură. Mentalitatea elveţiană le impune părinţilor să-şi pună copiii la treabă, iar până să ajungă director de vânzări al Déesse, prinţul Ştefan Sturdza a pornit tot de la cutiile de carton şi sticluţele cu cremă.

De patru ani, tatăl său, principele Dimitrie Sturdza, îl pregăteşte pentru a prelua complet afacerea, iar rezultatele din ultimul an par să-i fi câştigat definitiv votul de încredere. „În ultimele opt luni, ne-am crescut cu 20% cifra de afaceri, iar în luna octombrie am înregistrat o creştere de 50%“, ne explică, mândru, Sturdza senior.

Pentru a fi în permanenţă în contact cu oamenii care îi distribuie produsele, Ştefan a petrecut, în ultimul an, până la 20 de zile pe lună călătorind în Germania, Austria şi Franţa.

Chiar dacă succesul se datorează în mare măsură strategiei sale, cei doi Sturdza ţin să precizeze că Déesse este un business de echipă. „Ştefan a crescut de zece ori numărul reprezentanţilor noştri de vânzări, dar şi calitatea produselor este esenţială“, explică Dimitrie Sturdza. Niciun produs Déesse nu este creat în sediul din Oetwil am See.

În „ligă“ cu Estée Lauder

Fiind vorba de vânzări directe, ai fi tentat să compari Déesse cu Avon sau Oriflame. Ştefan parează o astfel de iniţiativă: „Nici nu se compară! Din punct de vedere al calităţii suntem pe aceeaşi treaptă cu Estée Lauder“.

Faptul că preţurile sunt considerabil mai mici nu are nimic de-a face cu calitatea, ci cu filosofia de business a companiei: cea mai bună calitate, la un preţ rezonabil.

Preţul este calculat astfel încât să fie profitabil pentru toată lumea: pentru clientul final, pentru reprezentantul de vânzări şi pentru firmă. Însăşi decizia lui Dimitrie Sturdza de a lăsa frâiele businessului în mâinile lui Ştefan, retrăgându-se complet din afacere în următorii doi ani, a fost atent cântărită şi întoarsă pe toate părţile.

Nu legăturile de sânge, ci abilităţile de manager ale prinţului sunt cele care i-au „câştigat“ locul la conducerea companiei. „Dacă nu era suficient era bun, n-aş fi putut risca, sunt prea multe locuri de muncă în joc şi prea mulţi oameni care depind de noi“, spune tatăl său.

Cu toţii au de câştigat

Există reprezentante de vânzări ale Déesse care câştigă 10.000 – 15.000 de euro pe lună distribuind produsele firmei. Dacă vreo cremă sau o loţiune produce alergie unei cliente, aceasta îşi primeşte integral banii înapoi.

Mai puteţi citi în ,,Forbes România“

image
  • Cele mai dinamice companii Nu sunt nici cele mai mari şi nici cele mai profitabile companii din industria bunurilor de larg consum din România. Dar merită să stăm cu ochii pe ele, pentru că au evoluat cel mai bine în ultimii ani!
  • Paradis ipotecat Împovăraţi de credite sau hăituiţi de Fisc, Cornel Găină, Hristu Caraman şi Virgil Munteanu vor să evadeze din paradisul ipotecat.
  • Pregătiţi-vă pentru vânzare!După opt luni de creşteri ce au contrazis aşteptările pieţelor, bursele par să dea semne de oboseală. Un moment oportun pentru a trece, pe termen scurt, de pe acţiuni pe cash.
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite