De la mochete la logistică de 800 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru Petrică Uşurelu, afacerea cu mochete Piritex a fost doar un antrenament. Acum aşteaptă să dea marea lovitură cu Ploieşti West Park. La 36 de ani, Petrică Uşurelu, proprietarul distribuitorului de materiale de amenajări interioare Piritex, se numără printre cei mai tineri români din „Forbes 500 Miliardari“.

În doar trei ani a reuşit să pună bazele Ploieşti West Park - anunţat a fi unul dintre cele mai mari parcuri industriale din Estul Europei la momentul finalizării investiţiei estimate la 700-800 milioane de euro - şi să atragă clienţi de marcă precum gigantul din domeniul bunurilor de larg consum Unilever, grupul Lufkin (domeniul petrolier) sau Toro (instalaţii pentru irigat). Iar aceste nume reprezintă doar începutul său, după cum îi place lui Uşurelu să spună, antrenamentul.

Antreprenorul are motive să fie optimist dacă ne uităm la succesul înregistrat de un alt parc industrial din Ploieşti, închiriat în totalitate de companii locale sau multinaţionale din industria auto sau a bunurilor de larg consum. Un alt exemplu de succes, parcul Tetarom de la Cluj, a atras pe lista chiriaşilor un alt nume de anvergură, Nokia, a cărui fabrică de telefoane mobile a ajuns între timp unul dintre cei mai mari exportatori din ţară. Uşurelu afirmă că lista clienţilor săi va creşte semnificativ în 2011. Avansează chiar şi o cifră: până la finele anului, va avea în parc în total circa zece mari nume de multinaţionale.

Puncte tari

Ce va atrage însă toate aceste nume în parcul industrial al lui Uşurelu? Antreprenorul mizează în primul rând pe poziţia geografică a Ploieştiului, una dintre cele mai bune opţiuni ale României din punct de vedere logistic şi industrial, dar şi pe forţa de muncă calificată din zonă. Nu în ultimul rând, strategia adoptată de omul de afaceri român care a pus bazele proiectului logistic de la Ploieşti se mulează destul de bine pe cerinţele multinaţionalelor.

Uşurelu are echipe specializate de consultanţă şi servicii care vin în sprijinul investitorilor străini. Practic, prin echipele sale, se ocupă de tot: construieşte şi închiriază clădirea la cheie sau, dimpotrivă, vinde doar terenul pentru construcţie, chiar şi în leasing, sub forma unor parcele dezvoltate cu utilităţi şi infrastuctură.

La prima variantă a apelat Unilever, de ­altfel şi cel dintâi client al parcului, în timp ce americanii de la Lufkin şi Toro au optat pentru cea de-a doua. Până acum, investiţia în parcul de la Ploieşti a ajuns la 100 milioane de euro, alte 40 milioane de euro fiind alocate în acest an pentru dezvoltarea a aproximativ 60.000 de metri pătraţi de spaţii industriale, care vor fi închiriaţi ulterior.

Un ritm destul de alert, care a depăşit chiar şi cele mai optimiste aşteptări ale antreprenorului ploieştean. De altfel, la momentul actual, 30% din suprafaţă este deja contractată şi se poartă discuţii pentru alte 20%. Iar dacă iniţial Uşurelu îşi făcuse planuri de finalizare a parcului în zece ani, acum se gândeşte mai degrabă la cinci - şapte ani.

Mai puteţi citi în numărul 54 al revistei „Forbes România"

image

- Fabricat pe internet. Cum s-au transformat doi tineri obişnuiţi în fenomene muzicale internaţionale chiar de la Bucureşti, şi cum o altă gaşcă a reuşit să răspândească o epidemie naţională de râs cu un serial făcut într-un dormitor din Cluj. Şi ce spun toate acestea despre lumea în care trăim.

- Ce reţetă are H&M pentru România. În ultimele zile din martie, Karl-Johan Persson, nepotul fondatorului gigantului H&M, a trecut testul pieţei.

- Camelia Şucu, doamna fermier. Din 2007, când Camelia Șucu devenea femeia de afaceri cu cele mai mari lichidităţi, după vânzarea acţiunilor din Mobexpert, imaginea sa a fost legată exclusiv de mobila de lux. O imagine pe cale de transformare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite