Creatorii avangardişti ai ceasurilor elveţiene

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Jérôme DeWitt şi Antoine Preziuso s-au transformat în doar câţiva ani în branduri internaţionale, iar acum îşi vând operele cu milioane de dolari. Aflaţi din numărul opt al revistei „Forbes România“, ce apare la chioşcuri luni, 29 iunie, secretele unui italian şi ale unui francez care produc ceasuri elveţiene unicat.

Doi dintre creatorii avangardişti ai ceasurilor elveţiene, Jérôme DeWitt şi Antoine Preziuso, s-au făcut cunoscuţi în întreaga lume prin materialele neconvenţionale folosite, inovaţiile tehnologice şi designul provocator.

Aflaţi din revista „Forbes România“ despre incursiunea lui Jérôme DeWitt, francez de origine, şi descendent din familia lui Napoleon I, în lumea orologeriei elveţiene.

Un italian şi un francez fac ceasuri elveţiene

Acum, în vârstă de 59 de ani şi pasionat în primul rând de maşini, DeWitt a intrat târziu în această industrie. A ajuns să fabrice ceasuri de lux din întâmplare, în 2002, iar începutul a fost unul furtunos: prima încercare a fost şi primul eşec. Pornise la drum împreună cu ceasornicarul Cédric Johner, însă parteneriatul s-a dovedit dezastruos.

Află din numărul opt al revistei „Forbes România“ cum a reuşit DeWitt să-şi salveze afacerea şi ce a adus el nou pentru orologeria elveţiană. Acum, el conduce, la Geneva, o manufactură cu aproape 50 de angajaţi, unde se produc anual 1.000 de ceasuri exclusiviste. Tot în „Forbes România“  citiţi şi despre ceasul-concept al lui DeWitt, WX-1, şi de ce este el atât de special.

Antoine Preziuso, fiu al unor imigranţi italieni, şi-a petrecut viaţa printre mecanisme, rotiţe, carcase şi cadrane de ceas. Acum, în vârstă de 52 de ani, ceasornicarul a absolvit ca şef de promoţie L’Ecole d’Horologerie din Geneva („Şcoala de Orologerie din Geneva“) şi imediat după terminarea studiilor a fost angajat de Patek Philippe. Perfecţionându-se în fabricarea de mecanisme complicate de ceas, Preziuso şi-a deschis propriul atelier la doar doi ani după ce s-a angajat la Patek Philippe.

Înainte de a produce ceasuri avangardiste, cu mecanisme inovatoare, din materiale neconvenţionale, el a restaurat orologii pentru una dintre cele mai mari case de licitaţii din industria mondială de profil, Antiquorum. Antoine Preziuso lucrează sub propriul nume abia din 1996, deşi face ceasuri de peste 30 de ani. Aflaţi mai multe despre creatorul unuia dintre cele mai scumpe ceasuri din lume în revista „Forbes România“.

Concepte noi şi tradiţie

Atât Jérôme DeWitt, cât şi Antoine Preziuso, fac parte din noile branduri ale industriei elveţiene de lux, care pentru a-şi dobândi un loc printre greii orologeriei din ţara cantoanelor, vin în întâmpinarea nevoilor, în continuă schimbare, ale oamenilor cu ceasuri cât mai avangardiste. Orologeria joacă un rol esenţial în economia Elveţiei.

Exporturile de ceasuri ocupă locul trei, după maşini şi chimicale. Cu toate acestea, dacă în urmă cu aproape 40 de ani, în Elveţia erau 1.600 de companii care produceau ceasuri, în prezent, 1.000 dintre acestea au dispărut. Multe dintre brandurile cu tradiţie au fost înghiţite de marile conglomerate ca Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), Swatch sau Richemont.

Tot în revista „Forbes România“ puteţi citi despre cum a evoluat, în ultimii zeci de ani, industria elveţiană de ceasuri şi care sunt tendinţele pe care le urmează. Dominată acum de Swatch şi de Richemont, industria elveţiană de ceasuri are încă loc pentru vechile companii de familie precum Audemars Piguet şi Patek Philippe.

De multe ori, din rândul ceasornicarilor lor s-au născut firme mici, avangardiste, care nu ignoră tradiţia, dar care vin cu inovaţie. Printre acestea se numără Villemont, Van Der Bauwede Geneve, Antoine Preziuso şi DeWitt sau Franck Muller. Dar câte dintre aceste noi branduri vor deveni cu adevărat atât de puternice încât să supravieţuiască trecerii timpului? 

Mai puteţi citi în numărul 8 al revistei Forbes România

Natal Brazilia, următoarea destinaţie. Dispuneţi de câteva sute de mii de euro şi nu ştiţi unde să-i investiţi? Brazilia, cu randamente din închiriere peste medie şi turism în expansiune, este noul El Dorado imobiliar.

Bătălia halbelor. Schimbarea strategiei de marketing a Heineken, atacurile agresive ale Ursus Breweries şi vânzarea InBev modifică regulile din lumea berarilor. Se vor schimba şi ierarhiile?

Croitorese pe bloguri. Pe Diana Bobar şi Ioana Diacu nu le-aţi văzut pe vreun podium de modă, ameţite de bliţuri şi aplauze. Stau cu ochii pe maşina de cusut şi vând rochii pe blog.

Investiţii cu luciu de platină. Criza financiară dă o nouă strălucire celui mai scump şi mai preţios metal din lume. Platina a câştigat, în 2009, atuurile unui plasament sigur, pe termen lung.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite