Cine îmbracă vedetele şi liderii lumii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În cel de-al şaptelea număr al Forbes România aflaţi care sunt secretele unor afaceri care au printre clienţi lideri de state ca Dmitri Medvedev şi vedete ca Al Pacino.

În noaptea Oscarurilor din 2007, Forest Whitaker şi-a primit premiul pentru cel mai bun actor într-un frac negru Cesare Attolini, care-i venea ca o a doua piele şi care trecuse prin mâinile mai multor croitori dintr-un atelier aflat undeva într-o suburbie a toridului Napoli. Numit după cel care a şi fondat compania în 1989, „Cesare Attolini“ este unul dintre cele mai exclusiviste ateliere de croitorie din lume.

Mai citiţi şi:

Forbes: Pe când relaxarea fiscală promisă?
Forbes: Industria de securitate prinde forţă

Aici, la 13 kilometri nord-est de oraşul clanurilor Camorra, în sărăcăcioasa comună Casalnuovo, zeci şi zeci de oameni stau aplecaţi asupra celor mai mici detalii ale sacourilor, pantalonilor şi cămăşilor care vin ca turnate pe celebrităţi de la Hollywood, oameni de afaceri de pe Wall Street sau din City-ul londonez şi mulţi diplomaţi şi şefi de state din estul Europei. Din mâinile lor dibace ies în fiecare an 10.000 de costume şi 30.000 de cămăşi, care se traduc într-o cifră de afaceri de 16 milioane de euro.

Pe măsura clientului

În fruntea acestui business stau astăzi fraţii Massimiliano şi Giuseppe Attolini, dar ei au în spate o istorie de 80 de ani, care începe cu bunicul Vincenzo Attolini şi continuă apoi cu tatăl lor, Cesare Attolini.

Fabrica din Casalnuovo arată ca orice întreprindere modernă, dar metodele şi instrumentele de lucru sunt aceleaşi ca pe vremuri: acul, aţa, foarfecele şi degetarul. Da, la Cesare Attolini, totul, dar absolut totul este tăiat şi cusut de mână, iar costumele în clasicul stil napoletan, inventat de bunicul Vincenzo, au ajuns astfel să coste 3.000 de euro în magazine. Un costum mai special însă, pe măsura clientului, poate ajunge şi la 20.000 de euro.

De 13-14 ani, Massimiliano şi Giuseppe Attolini străbat lumea în lung şi în lat, cu valizele cu costume, bătând la uşile unora dintre cei mai importanţi sau influenţi oameni ai planetei pentru a-şi promova marfa.

Cei doi napoletani au clienţi precum magnatul oţelului, indianul Lakshmi Mittal, sau şeful companiei Oracle, Larry Ellison, dar şi şefi de state precum ruşii Dmitri Medvedev şi Vladimir Putin sau preşedinţii Kazahstanului şi Turkmenistanului.

image
Puteţi citi în numărul 7 al revistei Forbes România Băieţii duri din retail. Ei sunt negociatorii. Oamenii care stau în umbra celor mai mari lanţuri de retail din România şi decid strategia de preţ a unei industrii de opt miliarde de euro. Portofolii fără dureri de cap. Combat simptomele celor mai dificile boli. Mai nou, medicamentele încep să-şi dovedească puterile vindecătoare şi pentru investitorii pe burse. Fondurile de investiţii pândesc marile falimente. După aproape un an de aşteptare, fondurile străine de investiţii au început să ia în vizor pieţele emergente din Europa. S-a dat liber la vânătoarea de companii! Planuri de oţel. Peste noapte, combinatul siderurgic Arcelor Mittal Galaţi îşi schimbă şeful şi devine un jucător-cheie în regiune.


Diamante pentru gadgeturi

Britanicul de origine nigeriană, Alexander Amosu, este cel care a creat cel mai scump costum bărbătesc din lume care a fost vândut la sfârşitul lunii aprilie unui rus stabilit la Londra.

Costumul este fabricat din cele mai rare lânuri din lume, de vicuña şi qiviuk, iar nasturii sunt din aur de 18 carate şi încrustaţi cu diamante. Însă costumele create din cele mai scumpe materiale şi „dotate“ cu diamante sunt intrate recent în „afacerea“ lui Amosu.

În urmă cu doi ani, Amosu a pus pentru prima dată diamante pe un telefon mobil. De atunci, celebrităţile şi oamenii de afaceri din întreaga lume vin la el să-şi „tuneze“ gadgeturile cu diamante, aur de 18 carate sau plantină. Artişti în vogă ca Rihanna, 50 Cent, Alicia Keys sau Timberland, afacerişti ca Richard Branson şi vedete ca Paris Hilton plătesc peste 20.000 de lire sterline pentru a-şi face să strălucească telefoanele mobile, laptopurile sau cheile de la Bentley.

Printre clienţii lui Amosu se numără şi mari producători din industria de tehnologie, ca Motorola, Apple şi Samsung, care doresc să le ofere consumatorilor şi produse exclusiviste care să concureze Vertu-ul de la Nokia. Aflaţi în numărul şapte al revistei „Forbes România“ care este povestea tânărului antreprenor de 34 de ani. 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite