Camelia Şucu investeşte în bijuterii vechi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Camelia Şucu investeşte în bijuterii vechi
Camelia Şucu investeşte în bijuterii vechi

Întreaga ta cutie de bijuterii ar putea costa mai puţin decât un singur inel purtând semnătura unui bijutier interbelic. Atrasă de poveşti din alte vremuri, Camelia Sucu investeste, pragmatic, în podoabe cu vechime.

,,Ce investiţie poate fi mai buna decât bijuteriile? Pe timp de criză, le pui într-o batistă şi ai plecat!". Aceasta este una dintre replicile preferate ale Cameliei Sucu, dintr-un film vechi, de pe vremea războiului. O teorie care i-a ramas în minte şi pe care încearca să o aplice, în spirit pragmatic, ori de câte ori este tentată să-şi completeze portofoliul de investitii cu o bijuterie veche si scumpa.

Acelasi film par sa-l fi vazut si investitorii straini, siliti, în ultima perioada, sa fie tot mai inventivi în plasarea banilor. Ce-i drept, din cauza unei alte crize decât cea la care se face referire în faimoasa replica. Din septembrie 2008 încoace, tot mai multi dintre acestia au devenit vizitatori discreti ai magazinelor de bijuterii care vând piese vintage, precum Cartier sau Van Cleef & Arpels.

O bijuterie devine ,,vintage" daca are o vechime de cel putin 20-30 de ani. Desi scumpa, o astfel de piesa este o investitie sigura, care poate aduce, în cazul unor bijuterii în editie limitata, câstiguri de pâna la de douazeci de ori suma investita. În prezent, cele mai cautate si, implicit, cele mai costisitoare bijuterii vintage sunt cele din perioada interbelica, apartinând curentului Art Deco. De altfel, prima ,,investitie" vintage a Cameliei Sucu a fost un ac de palarie din onix si diamant, din 1924, asemeni celor purtate, la promenada, de catre doamnele epocii. O zecime din lichiditatile pe care le detine proprietara Class Living - adica în jur de trei milioane de euro - sunt plasate, în prezent, în arta si bijuterii.

Pe lânga capacitatea de conservare sau chiar de multiplicare a valorii investitiei pe timp de criza, apetitul crescut pentru bijuterii vechi are si un substrat profund uman. Si afaceristilor versati le place sa auda ,,povesti" din alte vremuri, mai ales atunci când sunt legate de diamante sau pietre pretioase.

Cititi mai multe amanunte despre acest subiect în ultimul numar al revistei Forbes, ce se afla la chioscuri, începând de luni 10 august.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite