Goana după bani la maratonul de la Bucuresti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Goana după bani la maratonul de la Bucuresti
Goana după bani la maratonul de la Bucuresti

Paolo Ottone si Valeria Racila van Groningen si-au facut "încalzirea" pentru a scoate bani din maratonul de la Bucuresti. Mai au de stat pe margine cel putin doi ani. Dar au intrat într-o industrie cu cifre fabuloase, în care profiturile ajung la milioane de euro

Cocotat pe bicicleta sa full-suspension, italianul Paolo Ottone nu-i pierde din ochi pe cei cinci atleti kenyeni de renume, care alearga la a doua editie a Raiffeisen Bank Bucharest City Marathon, de la mijlocul lunii octombrie. Întors pe jumatate catre maratonisti, într-un echilibru ce pare fragil - cu o singura mâna pe ghidon - conduce plutonul pe parcursul celor 42,195 kilometri si-i fereste pe atleti de maidanezii dâmboviteni, care mai intra din când în când pe traseu. Putea sa jure ca
asa va fi.

Cu doua zile înainte de cursa, câinii erau sigura lui preocupare. "O cursa buna depinde de zeci de factori. Dar un singur câine poate strica totul", explica Paolo Ottone, directorul tehnic al competitiei, care este si unul dintre cei doi organizatori. Un maraton reusit tine atât de numarul de participanti, cât mai ales de atletii înscrisi. Renumele cursei este construit mai ales de recomandarile si impresiile atletilor, iar patrupedele intrate pe un traseu, care trebuie sa fie complet securizat, sunt o bila neagra. Dar Ottone este optimist. Stie ca daca va avea rabdare, cursa de la Bucuresti îi va aduce bani, peste câtiva ani.

Experienta ceha

Maratonul organizat la Bucuresti a intrat pentru prima oara anul acesta în calendarul Asociatiei Internationale a Maratoanelor (AIMS), care cuprinde 300 de curse în întreaga lume. Întrecerea din Capitala a fost organizata de Valeria Racila van Groningen, fosta canotoare de performanta si care a participat ca atlet la zeci de maratoane în ultimii ani. Colaboreaza înca de anul trecut cu italianul Ottone. Ela organizat, între 1995 si 2007, toate editiile maratonului de la Praga, iar acum detine propria agentie de management a curselor, Pro Motion, cu sediul în Italia. Ottone, fost atlet de performanta si care detine functia de director tehnic al AIMS, face parte dintr-o "casta" complet necunoscuta în România, cea a oamenilor de afaceri care fac bani din astfel de curse. Iar bugetele care sunt puse sa "alerge" în acest sport îti taie rasuflarea! Maratonul de la New York, cel mai cunoscut din lume, cu 40.000 de alergatori la start (selectati din 100.000 de cereri, pe baza timpilor obtinuti la alte maratoane), are un buget de 30 de milioane de dolari (20 de milioane de euro). Profitul generat de aceasta cursa se ridica la 40% din încasari. În tarile central si est europene, unde alearga cel mult 15.000 de oameni, profiturile sunt mai mici, de 20-30% din încasarile care nu trec de cinci milioane de euro. Profiturile vin abia dupa patru ani de la prima editie a maratonului, spune Ottone, din propria experienta.

Cititi restul articolului în numarul 17 al reviste Forbes România, la chioscuri din 2 noiembrie

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite