Bibliotecile se vând mai bine de când au apărut pachetele "ziar + carte"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Colecţiile de cărţi vândute ca insert cu anumite publicaţii de pe piaţa românească au generat vânzări de biblioteci mai mari cu 20%. Revista Forbes România, care apare astăzi pe piaţă, publică în secţiunea Outfront un articol despre consecinţele fenomenului „ziar plus carte”.

În ultimele cinci luni, peste şase milioane de volume s-au comercializat la pachet cu un cotidian sau săptămânal. Vânzările masive de cărţi au dus implicit la o creştere a vânzărilor de biblio­teci şi rafturi pentru cărţi, ale magazinelor de mobilă.

În goana după tiraj, cele mai importante ziare quality le-au insuflat românilor o nouă pasiune: cartea. Tehnicile de marketing, prin care ediţiile ziarelor sunt însoţite de titluri importante din beletristica universală şi autohtonă, au ridicat vânzările de biblioteci cu 20%, potrivit comercianţilor de mobilă.

În ultimele cinci luni, 4,5 milioane de cărţi, cu coperte verzi, din piele ecologică, s-au vândut în România, împreună cu ziarul Adevărul. De asemenea, ziarul Cotidianul a vândut aproximativ un milion cărţi, iar Săptămâna Financiară, circa 900.000 de volume.

Revista Forbes România  a intervievat 20 de persoane care colecţionează cărţile oferite de diferite ziare şi patru dintre aceştia au mărturisit că şi-au cumpărat biblioteci sau rafturi noi.

Majoritatea cumpărătorilor de cărţi la ofertă (numai Adevărul are 350.000 de astfel de persoane) intenţionează să achiziţioneze întreaga colecţie pusă la dispoziţie de publicaţiile Cotidianul, Săptămâna Financiară sau Adevărul. Asta înseamnă că fiecare cumpărător va avea , în câteva luni, peste 250 de cărţi noi.

La un sfert din preţul de la librărie

Volumele care se vând la pachet cu un cotidian sunt cu cel puţin 25% mai ieftine decât cele din librării, iar acesta este principalul motiv pentru care românii fac cozi interminabile la chioşcurile de ziare, în zilele în care se vinde şi cartea.

Reprezentanţii magazinelor de mobilă din Bucureşti suţin că în ultimele şase luni vânzările pe segmentul de mobilier pentru living şi rafturi pentru cărţi au crescut cu aproximativ 20%.

Ciprian Scorţariu, proprietarul magazinului Mobisco de pe Şoseaua Pantelimon din Capitală, spune că de când a început „isteria ziar plus carte”, a vândut peste 80 de biblioteci noi, faţă de 50 câte a vândut în aceeaşi perioadă a anului trecut. Reprezentanţii magazinelor Ikea, Mobexpert şi Elvila spun că nu au o statistică doar pe segmentul de biblioteci, însă vânzătorii susţin că acest segment a crescut în ultimele luni.

În urmă cu două săptămâni, cotidianele România Liberă şi Jurnalul Naţional au lansat de asemenea o campanie de marketing prin care vor vinde câte o carte pe săptămână, iar asta nu poate decât să-i bucure pe comercianţii de mobilă.

Citiţi în numărul doi al revistei Forbes România

- Mirajul euro Aversiunea englezilor faţă de moneda unică s-ar putea transforma acum în bunăvoinţă.

- Creditarea îşi face încălzirea Băncile vin cu oferte de împrumuturi.

- Preţul nelistării BCR Listarea BCR la bursa de la Bucureşti, mină de aur pentru investitori.

- ABN AMRO a murit! Trăiască ABN AMRO! ABN ar putea cumpăra o parte din activele vândute băncii RBS.

- Baseball în România Andrei Mirescu vrea să investească 240.000 euro în două terenuri de baseball.

- Avangardă în bucătărie Gastronomia moleculară, ultima tendinţă în restaurantele de lux.

- Monopol pe vorbe Ileana Cârstea este singura profesoară de dicţie de pe piaţa TV.

Ai criză, n-ai carte
(Alexandra Diaconu)
(Adelina Vlad)


În fiecare lună, Eric Kish, vicepreşedintele grupului Rompetrol, intră pe site-ul Amazon şi urmăreşte cu interes oferta de carte de business, în căutarea unor soluţii la criză. Îşi comandă în fiecare lună 20-30 de cărţi, 90% fiind de business. El este doar unul dintre sutele de manageri din România interesaţi de teoretizarea contextului economic actual.

Trecând pragul librăriilor noastre, constaţi că titlurile care ating sfera crizei financiare se numără pe degetele unei mâini. Cărţi de busi­ness există. Dar sunt nişte ghiduri practice, de genul celor care te învaţă cum să fii un manager bun. Lipsesc titlurile fierbinţi ale momentului, despre prăbuşirea pieţei creditelor subprime şi implicaţiile acesteia, despre noua recesiune sau despre colapsul giganţilor de pe Wall Street.

Totuşi, unii editori – nume mici, nicidecum case de editură ca Humanitas sau Polirom - au ştiut să profite de această oportunitate a crizei, deşi achiziţia drepturilor de traducere şi publicarea unei cărţi în România poate costa între câteva sute şi câteva mii de dolari. Cei care investesc spun că această afacere începe să devină profitabilă şi că titluri mari, precum The Next 100 Years: A Forecast for the 21st Century de George Friedman, sunt în pregătire pentru a fi publicate în limba română.

Citiţi mai multe despre acest subiect în numărul doi al revistei Forbes România.

image


Din librăriile noastre lipsesc titlurile despre criză   Foto: M. Benea

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite