Avocatul apărării, un business profitabil

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ovidiu Buduşan are reţeta prin care transformă stereotipurile care definesc avocatul pledant într-o afacere de milioane de euro. Pe o piaţă a avocaturii tot mai concurenţială, specializarea poate aduce profituri importante.

Ovidiu Buduşan, Alex Bâldea şi alţi câţiva colegi avocaţi şi-au înfiinţat propria firmă în 2007, în ideea să-i aducă la aceeaşi masă pe avocaţii de consultanţă şi pe cei penalişti şi să ocupe astfel nişa de servicii penal-comerciale. De atunci,   - cel care îşi duce biroul în servietă, de la caz la caz - şi să se acomodeze cu stilul de lucru corporate.

Crede că nu e uşor să faci ce fac ei astăzi: „Nu e întâmplătoare imaginea aceea de singuratic a avocatului penalist. E o meserie greu de acomodat cu o agendă (mult mai greu decât clasica avocatură de consultanţă); faptul că ştii când pleci, dar nu ştii când termini, nu se împacă bine cu mediul corporate. Nu e minunat să-ţi stabileşti întâlniri şi să nu le poţi onora". Colaborările cu firmele de drept comercial generează circa 30% din afacerile firmei, spune Buduşan: „Putem spune că acestea susţin financiar firma şi fac aşa încât celelalte contracte din portofoliu, cele din core business, să constituie beneficiu net".

Află de pe forbes.ro întreaga poveste, dar şi de ce nu dezvoltă mai multe firme de top departamente de drept penal

"Un om de afaceri nu o să plângă dacă pierde o tranzacţie sau nişte bani. Dacă îşi pierde libertatea, e altă poveste.''
Ovidiu Buduşan avocat

Mai puteţi citi în numărul 63 al revistei „Forbes România"

- Dosar: Bun venit investitorilor chinezi. Oficial, toţi europenii - românii, inclusiv - le urează la unison investitorilor chinezi un „bun venit" tovărășesc. Neoficial, ospitalitatea este puţin nuanţată.
- Click-uri și cărămizi. A fost odată, ca niciodată, o vreme când trei mari retaileri se băteau în oferte și credite doar cu buletinul pentru supremaţia pieţei de electro IT din România. Trei ani mai târziu, din epoca de glorie a triadei Altex-Domo-Flanco a rămas doar legenda și un model de business prea mic pentru era digitală în care consumatorul român pare să fie pregătit să pășească.
- Durerile reindustri­alizării.Transformarea unui colos precum Sidex Galaţi, dintr-o citadelă a oţelului, aşa cum era alintat de propaganda socialistă, într-o citadelă a eficienţei este o provocare mai mare decât simpla ieşire din criză.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite