Avocatul apărării, un business profitabil
0Ovidiu Buduşan are reţeta prin care transformă stereotipurile care definesc avocatul pledant într-o afacere de milioane de euro. Pe o piaţă a avocaturii tot mai concurenţială, specializarea poate aduce profituri importante.
Ovidiu Buduşan, Alex Bâldea şi alţi câţiva colegi avocaţi şi-au înfiinţat propria firmă în 2007, în ideea să-i aducă la aceeaşi masă pe avocaţii de consultanţă şi pe cei penalişti şi să ocupe astfel nişa de servicii penal-comerciale. De atunci, - cel care îşi duce biroul în servietă, de la caz la caz - şi să se acomodeze cu stilul de lucru corporate.
Crede că nu e uşor să faci ce fac ei astăzi: „Nu e întâmplătoare imaginea aceea de singuratic a avocatului penalist. E o meserie greu de acomodat cu o agendă (mult mai greu decât clasica avocatură de consultanţă); faptul că ştii când pleci, dar nu ştii când termini, nu se împacă bine cu mediul corporate. Nu e minunat să-ţi stabileşti întâlniri şi să nu le poţi onora". Colaborările cu firmele de drept comercial generează circa 30% din afacerile firmei, spune Buduşan: „Putem spune că acestea susţin financiar firma şi fac aşa încât celelalte contracte din portofoliu, cele din core business, să constituie beneficiu net".
"Un om de afaceri nu o să plângă dacă pierde o tranzacţie sau nişte bani. Dacă îşi pierde libertatea, e altă poveste.''
Ovidiu Buduşan avocat
Mai puteţi citi în numărul 63 al revistei „Forbes România"
- Dosar: Bun venit investitorilor chinezi. Oficial, toţi europenii - românii, inclusiv - le urează la unison investitorilor chinezi un „bun venit" tovărășesc. Neoficial, ospitalitatea este puţin nuanţată.
- Click-uri și cărămizi. A fost odată, ca niciodată, o vreme când trei mari retaileri se băteau în oferte și credite doar cu buletinul pentru supremaţia pieţei de electro IT din România. Trei ani mai târziu, din epoca de glorie a triadei Altex-Domo-Flanco a rămas doar legenda și un model de business prea mic pentru era digitală în care consumatorul român pare să fie pregătit să pășească.
- Durerile reindustrializării.Transformarea unui colos precum Sidex Galaţi, dintr-o citadelă a oţelului, aşa cum era alintat de propaganda socialistă, într-o citadelă a eficienţei este o provocare mai mare decât simpla ieşire din criză.