Cine sunt cei care ar fi trebuit să ţină Nokia în ţară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ultimii trei ani, patru şefi numiţi politic s-au perindat pe la conducerea agenţiei responsabile de investiţiile străine în România.

Nimeni din mediul de business nu a auzit de cei care ar fi trebuit să negocieze cu mari directori de companii multinaţionale precum Nokia, Bosch sau Siemens pentru a-i convinge să înceapă sau să continue investiţiile în România.

Nici măcar Google nu prea-i "cunoaşte", iar site-ul destinat investitorilor străini nu este actualizat în limba engleză. În aceste condiţii, umplerea golului lăsat de plecarea Nokia cu greu ar putea fi realizată, scrie Ziarul Financiar.

Ştefan Imre, Gabriel-Bogdan Neidoni, Mihail Ovidiu Mihăilă şi Constantin - Matei Lăpădat, actualul şef al instituţiei pentru investiţii străine, sunt un exemplu de intervenţie a politicului în zona tehnocrată a administraţiei.

De Ştefan Imre nu se ştie nimic, decât că a fost secretar de stat în Ministerul pentru IMM-uri în anul 2009, iar de Gabriel-Bogdan Neidoni se ştie doar că e director general adjunct în continuare în instituţie.

Constantin-Matei Lăpădat, care ocupă de mai puţin de trei luni funcţia de director general al agenţiei responsabile de investiţiile străine, a fost anterior patru ani subprefect în Mehedinţi şi consilier al preşedintelui Consiliului Judeţean Mehedinţi. Înainte de el, la conducerea instituţiei a fost Mihail Ovidiu Mihăilă, care a venit de pe poziţia de consilier al primarului oraşului Piatra-Neamţ, fiind şi vicepreşedinte al organizaţiei municipale PDL Piatra-Neamţ.

"Liderul unei astfel de agenţii de investiţii trebuie să fie un reprezentant de succes din mediul privat, angajat prin proces de selecţie, cu experienţă de lucru în exteriorul ţării pentru un număr minim (de definit, ideal 5) de ani, cunoscător de 2-3 limbi străine de largă circulaţie şi cu prestanţă recunoscută, morală şi etică în activitate. Neafiliat politic", spune pentru ZF şeful unei multinaţionale din domeniul IT cu afaceri de peste 50 mil. euro şi cu 1.500 de angajaţi în România.

Pe site-ul Centrului român pentru promovarea comerţului şi a investiţiilor străine elementul central este o galerie foto cu exteriorul şi interiorul instituţiei româneşti, după care în josul paginii sunt publicate diferite comunicate de presă. Pe site există un link spre o variantă în limba engleză, însă aceasta nu există în realitate, mesajul afişat în cazul unui click fiind "ROMANIAN CENTER FOR TRADE AND INVESTMENT. English Version. Updating... Please check back again soon". La un click pe secţiunea "Investiţii străine" din site se deschide o pagină care trimite cititorul spre site-ul fostei Agenţii pentru investiţii străine, unde cea mai recentă informaţie este publicată în aprilie 2010.

Site
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite