Guvernul a identificat o nouă sursă de finanţare a lucrărilor de drumuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sumele provenite din amenzile aplicate firmelor pentru diverse abateri de la lege nu vor mai ajunge integral la bugetul statului, ci vor fi virate Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), aceasta fiind soluţia găsită de Guvern pentru finanţarea lucrărilor la drumuri.

Procedura, pregătită de Guvern prin ordonanţă de urgenţă, va fi decisă prin derogare de la legea care stabileşte în prezent că sumele provenite din amenzile aplicate persoanelor juridice reprezintă venit integral la bugetul de stat, iar amenzile privind circulaţia pe drumurile publice sunt vărsate tot integral la bugetele locale.

Astfel, la CNADNR va ajunge un procent de 70% din veniturile colectate prin amenzile aplicate firmelor pentru diverse încălcări ale legislaţiei privind drumurile publice. Banii urmează a fi utilizaţi exclusiv pentru finanţarea lucrărilor de construcţie, modernizare, întreţinere şi reparaţie a drumurilor naţionale, precum şi pentru garantarea şi rambursarea creditelor externe şi interne contractate în acest scop, informează Mediafax.

Bugetul CNADNR va fi astfel alimentat suplimentar cu fonduri colectate prin:

- amendarea firmelor cu servicii de comerţ ambulant pe drumurile publice

- amendarea transportatorilor care intră pe drumurile publice cu noroi pe roţi sau pierd materiale de construcţie în timpul transportului

- amendarea transportatorilor care livrează bunuri divizibile cu vehicule fără prelată (1.000 lei-2.000 lei), care nu respectă interdicţiile de circulaţie în anumite zile şi intervale orare (2.000 lei-4.000 lei)

- amendarea firmelor care amplasează panouri publicitare la distanţe sub limita legală de intrarea/ieşirea din intersecţie (amendă cuprinsă între 3.000 lei şi 6.000 lei)

- amendarea constructorilor care nu respectă distanţa minimă legală dintre axul drumului şi construcţia situată de o parte sau alta a drumului (amendă cuprinsă între 1.000 lei şi 2.000 lei)

- amendarea constructorilor care execută lucrări ce periclitează stabilitatea drumului, siguranţa circulaţiei, obturează vizibilitatea indicatoarelor rutiere, provoacă înzăpezirea drumului, nu asigură semnalizarea drumului pe perioada executării unei lucrări de reparaţie, implică modificări ale traseului, nu asigură revizia periodică a construcţiilor amplasate în zona drumului public, nu repară căile de acces la drumurile deschise circulaţiei publice şi nu le desfiinţează pe cele realizate fără autorizaţie (amendă între 3.000 lei şi 6.000 lei).

- amendarea firmelor care amenajează parcări în interiorul şi exteriorul curbelor periculoase (3.000 lei-6.000 lei)

- amendarea transportatorilor care nu dispun, în punctele de încărcare, de instalaţii de cântărire ori nu emit tichet de cântar pentru fiecare vehicul şi nici nu ţin evidenţa tichetelor emise în ultimii cinci ani (5.000 lei-10.000 lei).

Şi sumele provenind din amendarea şoferilor care circulă fără rovinietăvor vor ajunge în bugetul CNADNR, dar în proporţie de 70%, în loc de 25%, cât era în prezent.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite