Când e vorba de cosmetice, în România se poartă luxul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

anuale de câteva ori mai mari decât în pieţele mature.Cu o rată anuală de creştere de 20% sau mai mult, piaţa locală a cosmeticelor depăşeşte cu mult pieţele mature, unde creşteri de

anuale de câteva ori mai mari decât în pieţele mature.
Cu o rată anuală de creştere de 20% sau mai mult, piaţa locală a cosmeticelor depăşeşte cu mult pieţele mature, unde creşteri de două cifre nu se mai înregistrează de ani buni. La nivel local se pot găsi branduri precum Christian Dior, Chanel, Givenchy, Estee Lauder sau Clinique, pentru a menţiona doar câteva. Dintre acestea, Estee Lauder a adus, la finele anului trecut, în rafturile magazinelor o cremă care costă circa 1.000 de euro, din care s-au vândut deja câteva zeci, prin urmare există cerere şi pentru produse cu adevărat scumpe. "În pieţele occidentale, este o mare fericire să ai o creştere anuală de 3-4%", spune Eugen Bartha, directorul companiei Ina International, care controlează lanţul de magazine exclusiviste Ina Center - Privilege. Cu cele 41 de unităţi din România, dintre care două vor fi deschise în luna octombrie, compania vizează să realizeze o cifră de afaceri de până la 15 milioane de euro anul acesta. Anul trecut, piaţa de cosmetice din România se situa undeva în jurul valorii de 200-250 milioane de euro, dintre care 30-40 de milioane produse selective, spun jucătorii de profil. Bartha estimează că piaţa de produse selective ar putea atinge pragul de 50 milioane de euro anul acesta, în creştere cu peste 20% faţă de anul trecut."A crescut puterea de cumpărare şi ne putem aştepta ca acest lucru să se menţină câţiva ani", spun el. Potrivit reprezentantului Ina International, trendul crescător de două cifre ar putea să se menţină la nivel local încă 3-4 ani."Consumatorul a devenit mai sensibil la calitate, mai ales când vine vorba de cosmetice. Clientul nu mai cumpără orice în acest domeniu", spune George Popescu, director general al companiei de cosmetice Amway. Potrivit acestuia, în contextul creşterii globale a veniturilor în România, industria de lux îşi va urma şi ea panta ascendentă. Pe de altă parte, şi companiile trebuie să "muncească" pentru a menţine interesul clienţilor. "Este o piaţă nu foarte loială. Consumatorul vrea mereu noutate, chiar şi de la brandurile de renume. Nu poţi să te menţii competitiv fără să aduci mereu produse noi, să faci un
refreshment
în fiecare sezon", a mai spus reprezentantul Amway. Compania, care distribuie produse cosmetice pe segmentele premium şi de lux, dar şi suplimente nutritive, funcţionează în sistem Multy-Level-Marketing, fiind unul dintre primii zece jucători din industria autohtonă de cosmetice şi ar putea depăşi pragul de 35 milioane de euro în vânzări anul acesta.
"Pe segmentul de cosmetice, am înregistrat o creştere de 60% anul acesta faţă de 2005", spune Popescu. Cosmeticele reprezintă mai mult de jumătate din businessul firmei. Piaţa de lux este împărţită între câteva companii. Dintre acestea, cele mai importante sunt lanţul de magazine Ina Center - Privilege, precum şi Beauty Shop - Sephora. Pentru anul acesta, Beauty-Shop Sephora vizează afaceri de 12 milioane de euro. În acest context, cele două firme controlează jumătate din piaţa de profil.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite