Ce nu se vede la semnareaunei poliţe Casco

0
Publicat:
Ultima actualizare:

un contract cu un asigurător Casco. Sumele plătite nu sunt exagerat de mari, însă şoferii "cuminţi", care folosesc maşina doar pentru a merge la serviciu şi locuiesc într-un oraş de

un contract cu un asigurător Casco. Sumele plătite nu sunt exagerat de mari, însă şoferii "cuminţi", care folosesc maşina doar pentru a merge la serviciu şi locuiesc într-un oraş de provincie, consideră că 200-300 de euro plătiţi pe an sunt pur şi simplu bani aruncaţi pe geam. "Eu nu am de ce să plătesc Casco, pentru că traficul în Râmnic este extrem de aerisit. Conduc prudent, am alarmă pe maşină şi RCA-ul îmi este suficient", consideră Ionuţ Nae, un şofer din Râmnicu Sărat. Pe de altă parte, şoferii din Bucureşti, unde traficul îţi poate oferi oricând surpriza de a te trezi cu o portieră îndoită sau cu maşina zgâriată, consideră Casco o necesitate. "În condiţiile traficului din Capitală şi a ratei infracţionalităţii, trebuie să fii nebun să nu ai Casco. Se petrec sute de accidente pe zi, iar preţurile practicate de service-uri sunt foarte mari. La un Volkswagen sau un Audi, de exemplu, nu cred că îţi permiţi să îi schimbi o portieră, consideră Alexandru Blaneş, dealer auto. Atât timp cât un conducător auto nu are "evenimente" în trafic şi îşi respectă termenele de plată, este considerat un client bun, beneficiază de reduceri şi este contactat periodic de agentul său de asigurări. Însă cei care trec destul de des pe la secţia de accidente uşoare a Poliţiei Rutiere se confruntă cu destule probleme atunci când vor să îşi acopere pagubele din suma asigurată Casco.Principalul neajuns al plătitorilor de Casco, atunci când au un accident, sunt procedura greoaie de acoperire a daunei, dar şi durata formalităţilor. În general, în cazul unui accident, paguba este acoperită de asigurători în maximum 15 zile. Mulţi şoferi nu au însă la dispoziţie acest timp pentru a umbla pe drumuri, de la poliţie la asigurător, să dea declaraţii şi să semneze hârtii. Aici apar diferenţele între companiile de asigurări - tot mai multe dintre ele întrecându-se în a oferi soluţii care să implice efort minim din partea clientului. Atenţie la înscrierea dotărilor maşinii în poliţăMaşina se asigură la o valoare cât mai apropiată de cea reală. Suma este stabilită de asigurător astfel: după stabilirea aşa-numitei valori "de nou" a maşinii (cât costa cu 0 kilometri la bord în funcţie de factură sau cataloagele Eurotax/APIA) se aplică un calcul de uzură, după un tabel propriu fiecărui asigurător. Această sumă se scade din valoarea "de nou" şi se mai adaugă opţional valoarea dotărilor suplimentare. La înscrierea dotărilor maşinii în poliţă, şoferii ar trebui să fie foarte atenţi: orice nu este în dotarea standard a maşinii (cea de pe cataloagele producătorului) şi nu e trecut nici în poliţă nu este asigurat. "Mulţi asigurători
uită
să treacă anumite dotări în poliţă, bazându-se pe neatenţia clientului", susţine un agent de asigurări. Fransiza reprezintă valoarea fiecărei daune pe care o suportă proprietarul maşinii. Concret, dacă aţi accidentat bara din spate a autoturismului, asigurătorul va plăti o parte din reparaţii, iar proprietarul maşinii, altă parte. "şoferii ar trebui să fie atenţi la fransiza pe care o acceptă în poliţă, pentru că pot fi păcăliţi", explică Andrei M., un agent asigurător. "Astfel, există o mare diferenţă între 5% din valoarea daunei şi 5% din suma asigurată, avantajoasă fiind prima variantă. Concret, dacă la o maşină asigurată pentru 10.000 de euro, cu o fransiză de 2% din suma asigurată, adică 100 de euro, în cazul unui accident care necesită reparaţii în valoare de 450 de euro, asigurătorul va plăti 250, iar proprietarul 200. La o a doua avarie, de 150 de euro, cheltuiala este suportată în totalitate de proprietar. Dacă fransiza era 2% din valoarea daunei, la primul accident, asigurătorul plătea 441 de euro şi proprietarul 9 euro, iar la al doilea, proprietarul plătea numai 4 euro, restul de 446 de euro fiind suportat de asigurător.

Ce acoperă Casco
Un asigurător este obligat ca, în cazul în care se produce un eveniment asigurat, să plătească readucerea maşinii în starea de dinaintea producerii sale, prin reparare sau înlocuire.
n Avariile parţiale (accident în trafic, avarie în parcare) a căror reparaţii nu costă mai mult de 80% din valoarea maşinii
n Este acoperită şi avaria totală, dar în această situaţie asigurătorul stabileşte pe baza unui deviz de reparaţie dacă maşina nu mai poate fi adusă în parametrii de siguranţă specificaţi de producător
n Atât furtul parţial, cât şi cel total sunt acoperite de o poliţă Casco, cu condiţia ca să existe urme de efracţie. Asigurătorul va despăgubi întotdeauna efectul unui risc asigurat, dar nu şi cauza. De exemplu, dacă ruperea unui pivot în mers determină răsturnarea maşinii, asigurătorul va plăti repararea maşinii, mai puţin costul pivotului
Ce riscuri nu acoperă Casco
n Dacă şoferul conduce o maşină fără permis sau sub influenţa băuturilor alcoolice
n Atunci când maşina nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru a circula (nu are actualizată Inspecţia Tehnică Periodică sau are avarii anterioare serioase)
n Avariile produse la anvelope, care nu au afectat şi jantele
n Avariile produse de rularea cu autovehiculul prin apă (trecerea prin apă, inclusiv bălţi temporare)
n Avariile produse de către proprietar sau membrii familiei acestuia, din postura de pasageri sau pietoni, atunci când maşina se află parcată
n Furtul cu chei potrivite: Casco despăgubeşte doar furtul prin efracţie (care prezintă urme de pătrundere forţată. Cei care îşi uită maşina descuiată nu vor fi despăgubiţi în caz de furt

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite