În turism, 2007 va fi anul hotelurilor de 5 stele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce în ultimii ani mai multe lanţuri hoteliere internaţionale de mare rang, precum Four Seasons, Starwood Hotels, Hyatt sau Kempinski, au prospectat piaţa din Bucureşti, niciunul nu s-a

După ce în ultimii ani mai multe lanţuri hoteliere internaţionale de mare rang, precum Four Seasons, Starwood Hotels, Hyatt sau Kempinski, au prospectat piaţa din Bucureşti, niciunul nu s-a hotărât să facă un pas decisiv şi să afilieze o unitate la nivel local. Anul viitor însă este momentul în care două dintre aceste mari nume îşi vor anunţa intrarea în România: Starwood Hotels şi Hyatt.
Piaţa hotelurilor de cinci stele din Capitală se mişcă încet. Ca dovadă, aici activează doar şase hoteluri de pe cel mai înalt palier JW Marriott, Intercontinental, Athenee Palace Hilton, Crowne Plaza, Howard Johnson Grand Plaza şi Casa Capşa. În total, circa 1.600 de camere de cinci stele. Analiştii pieţei spun că rata de asimilare în piaţă pentru noi unităţi este de una la doi ani. Cu alte cuvinte, pentru ca un astfel de hotel să intre pe piaţă şi să aibă un grad de ocupare pentru a-şi susţine rata de profitabilitate este nevoie să aştepte cam doi ani după ce s-a poziţionat ultima unitate.
"Se vor anunţa două intrări de lanţuri hoteliere internaţionale mari până la sfârşitul anului viitor. Cu siguranţă Starwood va fi unul dintre ele", spune Tinu Sebeşanu, director general al companiei de consultanţă în domeniul ospitalităţii Trend Hospitality. Starwood Hotels, unul dintre cele mai cunoscute lanţuri hoteliere din lume, deţine branduri exclusiviste de cinci stele, precum Sheraton sau Le Meridien. Totodată, Sebeşanu consideră că al doilea lanţ ar putea fi Hyatt, poziţionat şi el pe cel mai înalt nivel din punct de vedere al numărului de stele.
150.000 de euro pe cameră
O mare problemă pentru jucătorii internaţionali din domeniul hotelier l-a constituit faptul că piaţa românească nu era considerată un mediu stabil pentru afaceri. Odată cu apropierea aderării la UE, acest lucru s-a modificat.
"S-a schimbat tipologia în piaţă: până acum se făceau evaluări ale potenţialului. Problema cu piaţa s-a încheiat. Acum se caută doar proiecte viabile", spune Sebeşanu. El a subliniat faptul că se găsesc foarte greu terenuri potrivite pentru un hotel de mari dimensiuni în Bucureşti. În plus, lanţurile hoteliere au căutat clădiri pe care să le transforme, însă e greu să găseşti edificii convertibile după standardele internaţionale.
În principiu, companiile hoteliere nu merg pe realizarea de investiţii proprii, ci preferă să găsească un dezvoltator local. Astfel, investitorul construieşte hotelul, iar compania internaţională vine cu brandul, fie sub formă de franciză, fie cu un contract de management.
Mai multe lanţuri au fost în discuţii pentru a intra până acum pe piaţă. Ceea ce căutau era o companie care fie să aibă disponibilitate de capital să investească minimum 150.000 de euro pentru fiecare cameră construită, fie să dispună de o clădire spectaculoasă în care să investească sume considerabile pentru conversie. Lanţurile optează mai degrabă pentru construirea unui hotel de la zero, pentru a se asigura că standardele sunt respectate îndeaproape.
Ceea ce spune Sebeşanu se regăseşte şi în declaraţiile recente ale celor de la Starwood Hotels. Potrivit acestora, sunt preferate investiţiile de tip greenfield.
"Este greu să găseşti o unitate căreia să îi poţi face conversie în Bucureşti şi la fel de greu să găseşti o parcelă de câteva mii de metri pătraţi ca să îţi faci hotel", explică Sebeşanu.
Tinu Sebeşanu a părăsit, la începutul acestui an, funcţia de general manager al hotelului Howard Johnson Grand Plaza din Capitală. Unitatea, cel mai nou hotel de cinci stele din Bucureşti, deţine franciză pentru brandul Howard Johnson, care se regăseşte în portofoliul gigantului american Wyndham Hotels. Compania s-a desprins recent din lanţul Cendant. Prin intermediul Trend Hospitality, Sebeşanu coordonează toţi general managerii care activează în hoteluri cu branduri Wyndham Hotels în România. În acest moment există un singur hotel în Capitală care deţine franciză, prin intermediul Trend Hospitality Howard Johnson Grand Plaza urmând ca, până la mijlocul anului viitor, să mai fie deschise trei unităţi Ramada.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite