La sălile de fitness serviciile fac diferenţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

de altă parte, există un segment al sălilor de lux, care au abonamente anuale de peste 1.500 de euro şi care încep să aibă din ce în ce mai mult succes la public.Cu 40.000 de euro îţi faci

de altă parte, există un segment al sălilor de lux, care au abonamente anuale de peste 1.500 de euro şi care încep să aibă din ce în ce mai mult succes la public.
Cu 40.000 de euro îţi faci sală
Investiţia iniţială într-o sală de fitness se situează la 40 - 50.000 de euro, sunt de acord oamenii de afaceri din branşă.
"Asta dacă vrei să fii cu ambele picioare bine înfipte pe pământ şi sala să iasă aşa cum îţi doreşti", explică Marina ştefan, proprietara Isamar Lady, o sală de fitness din Bucureşti cu clientelă exclusiv feminină. Sala funcţionează de 4 ani şi s-a extins recent de la 120 mp la 670 mp.
"Am adăugat servicii suplimentare. Dacă iniţial aveam numai fitness şi aerobic, acum ne transformăm într-un centru mai complex de înfrumuseţare, iar încet-încet tindem să devenim un fel de club", explică proprietara sălii. Diversificarea afacerii pare să fie unul din secretele de succes.
"Afacerea se dezvoltă pe orizontală", explică Gabi Lapteş, proprietarul Genesse, o sală de fitness din zona Casei Poporului, deschisă de doi ani de zile. Clienţilor, spune el, trebuie să le oferi servicii complexe, de la spaţiul de parcare la tipul de suplimente nutritive, care trebuie corelat cu tipul clientelei.
Merită, dar trebuie să te implici
Investiţia într-o sală? Merită, dacă ştii să te implici, spun întreprinzătorii.
"Sunt foate multe persoane care o văd ca o afacere la modă, care produce constant, ca o gogoşerie. Nu e aşa. Trebuie să acorzi atenţie fiecărui client. E o afacere limitată, de care trebuie să te ocupi personal. Dacă nu te ocupi personal, o scapi din mână", explică George Tănase, proprietarul G. T. Gym (Bucureşti), care, din cauza lipsei de timp, a renunţat la acest business după 5 ani.
"Nu cunoşteam clienţii, mă simţeam stingher în propria afacere", explică Tănase. "E foarte important să ai o relaţie apropiată cu clientul. E o chestie psihologică: dacă îi dai bună ziua şi îi spui pe nume, îţi rămâne fidel. Vine la sală ca la un fel de club", spune Lapteş.
Falimentul nu e exclus
E o afacere în care lucrurile trebuie să fie foarte bine echilibrate, pentru că toate elementele pot varia foarte mult funcţie de vad, de target, de investiţia iniţială. "Multe săli se închid în jur", explică proprietarul sălii de la Casa Poporului. Succesul unora e falimentul altora. Robert Demeter închide la Cluj, după 9 ani de funcţionare, Radical Power Gym, o sală de 250 mp. Profitul este prea mic, sunt luni bune, octombrie - noiembrie şi februarie - martie, când pot fi 300 de abonaţi, dar şi luni foarte proaste, ca august şi decembrie, când nu sunt mai mult de 50 de abonamente. "Îmi închid sala din cauza chiriilor, care s-au triplat la Cluj în ultimul an. De la 10 euro/mp, la 30 de euro/mp. La prima vedere pare o afacere simplă, pe care o pui la punct şi funcţionează", explică Demeter. Chiar cu parcare, solar, saună, bar, sala nu a fost niciodată prea profitabilă. Lipsa de spaţii din Cluj şi euforia integrării au crescut chiriile la niveluri care nu mai pot asigura profitabilitatea unei afaceri cu un venit constant, o dată pe lună, din abonamente.
Abonamentul pe care să ţi-l poţi permite
Valoarea abonamentului trebuie să fie la un nivel pe care clientul de nivel mediu să şi-l poată permite, explică Diana Barbu, proprietara clubului D Serv (Iaşi), cu o clientelă exclusiv feminină. Ingineră de profesie, a început acum 10 ani, şi acum se află la al treilea spaţiu. De data asta, e proprietară.
"O sală bună trebuie să fie elegantă, să aibă preţuri normale. Un abonament de 50 lei e considerat avantajos de către clienţi, trebuie să aibă o valoare pe care clientul să şi-o poată permite", spune Diana Barbu. Sala nu trebuie să fie neapărat aproape, ci să fie accesibilă, să fie în drum. Clienţii "de fiţe"? Au bani, dar nu au timp să vină la sală. Sala D Serv are 300 mp şi 400 - 500 de abonaţi. Patronul vine primul şi pleacă ultimul, spun antreprenorii de profil.
"Se ocupă non-stop şi trebuie să le ştie pe toate, de la dietă şi sport la tratamente corporale. Eu mi-am învăţat angajatele", povesteşte proprietara clubului ieşean.

De ce merge lumea la sală?
* Fetele vin să slăbească, băieţii să facă muşchi. Doar 10% din clienţi vin pentru sănătate, dar numărul lor este în creştere. În general, la sală merg tinerii, media de vârstă este între 20 şi 30 de ani.
* Integrarea aduce elemente noi şi în acest domeniu. Sălile de fitness trebuie să aibă o suprafaţă de cel puţin 500 mp, plus standarde vizând distanţa minimă dintre aparate.
* Investiţia minimă: 40 - 50.000 de euro
* Amortizarea investiţiei: 1 - 2 ani
* Profitul: între 1.000 şi 3.000 de euro/lună
* Suprafaţa: minimum 200 - 300 mp, pentru maximum 500 de abonamente

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite