În retail, România se află la nivelul Poloniei din 1997

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ofensiva marilor retaileri pe piaţa românească devine din ce în ce mai agresivă, în orizontul următorului interval de timp. Principala tendinţă care se face deja remarcată este folosirea

Ofensiva marilor retaileri pe piaţa românească devine din ce în ce mai agresivă, în orizontul următorului interval de timp. Principala tendinţă care se face deja remarcată este folosirea hipermarketurilor, supermarketurilor şi a reţelelor de tip discounter drept ancoră pentru extinderea centrelor comerciale de tip mall.
"Hipermarketurile şi supermarketurile vor deveni principala ancoră de dezvoltare pentru marile proiete de tip mall care se anunţă acum pe piaţă", spune Luiza Moraru, retail-manager în cadrul companiei imobiliare Eurisko. Potrivit acesteia, reţelele de discounteri vor avea în 2007 o expanisune foarte agresivă, urmând să ajungă de la un număr de 131 de magazine, la sfârşitul acestui an, la 200, în 2007. Dezvoltarea accelerată a reţelelor de tip discounter se va concretiza prin câştigarea unei cote importante pe piaţă, respectiv 10 %, în rimp ce hipermarketurile vor reprezenta 17% din total comerţ modern.
O evoluţie interesantă o vor avea magazinele de tip cash&carry, care din cauza stagnării extinderilor, vor ajunge la o cotă de piaţă de doar 10% în 2007. În prezent, comerţul modern din ţara noastră reprezintă doar 29%, cel tradiţional ocupând cea mai mare parte din piaţă.
Potrivit estimărilor, comerţul modern ar urma să atingă o cotă de 50% în 2010.

Un român cheltuie anual 269 de euro
În ceea ce priveşte cheltuielile românului în astfel de magazine, România se află în prezent la nivelul Poloniei din 1997. "În 2005, un român a cheltuit, în medie, 269 de euro, în timp ce un polonez cheltuia, în 1997, 292 de euro", spune Andreea Mihai, director marketing Carrefour România. Bucureştiul deţine primul loc ca pondere a cheltuielilor efectuate, cu 1.000 de euro pe cap de locuitor anual, la polul opus situându-se regiunea Oltenia, respectiv judeţele Gorj şi Vâlcea, cu un nivel al cheltuielilor de 200 de euro pe an, pe cap de locuitor. În 2005, în ţara noastră existau peste 50.000 magazine care practicau comerţul cu amănuntul, la o populaţie de 21,6 milioane de locuitori. Piaţa de retail a înregistrat anul trecut o valoare de 16.1 miliarde de euro, cu o ţintă estimată la 100 miliarde de euro în 2010.
Auchan intră pe piaţa românească
Auchan îşi va face intrarea pe piaţa românească prin deschiderea, la începutul lunii viitoare, a primului magazin în zona Titan. "Investiţia se ridică la 40 mil. euro. Aceeaşi sumă va fi alocată şi pentru deschiderea, în 2007, a unui alt centru în zona Berceni", a declarat Regis Mougel, director general Auchan România. Strategia de dezvoltare a grupului prevede deschiderea de două magazine anual. Potrivit estimărilor, în următorii 2-3 ani, numărul total de magazine moderne va ajunge la 480, din care: Carrefour- 40, Cora -15, Real -15, Auchan -20, Kaufland -50, Plus -120, Penny Market -100, Billa -100 şi Spar - 20.
Vor creşte importurile
Integrarea va însemna căderi ale taxelor vamale la produsele de import, lucru pe placul retailerilor. "După 1 ianuarie 2007, vom apela foarte mult la importuri pentru a le oferi clienţilor noştri produse mai ieftine decât cele existente", spune reprezentanta Carrefour România. În prezent, produsele existente în magazinele Carrefour provin în proporţie de doar 2 la sută din import, însă este de aşteptat ca acest procent să crească semnificativ în 2007.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite