Cum se rambursează Taxa pe Valoarea Adăugată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Plătitorii de TVA care în urma decontului înregistrează sume negative pot solicita organului fiscal rambursarea de TVA. Această posibilitate este prevăzută de legislaţia în vigoare, respectiv

Plătitorii de TVA care în urma decontului înregistrează sume negative pot solicita organului fiscal rambursarea de TVA. Această posibilitate este prevăzută de legislaţia în vigoare, respectiv Ordinul Ministerului Finanţelor Publice (OMFP) nr. 967/2005.
Deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare se soluţionează în funcţie de gradul de risc fiscal pe care îl prezintă fiecare plătitor. Astfel, în cazul deconturilor cu un risc fiscal mic va fi emisă, automat, de către sistem, o decizie de rambursare, în timp ce pentru deconturile cu risc fiscal mediu, respectiv cu risc fiscal mare, Fiscul trebuie să facă o analiză de documentare sau o inspecţie fiscală anticipată. Pentru efectuarea analizei documentare, organul fiscal va comunica în scris plătitorului documentele care trebuie prezentate, data, ora şi locul întâlnirii, precum şi numele şi prenumele persoanei din cadrul compartimentului de specialitate care se ocupă de analiză. Neprezentarea, în termenul stabilit, a documentelor solicitate atrage după sine încadrarea în gradul de risc fiscal mare şi soluţionarea cu inspecţie fiscală anticipată. Doar în cazurile justificate, plătitorul de TVA poate cere organului fiscal amânarea termenului de prezentare a documentelor. În urma efectuării analizei documentare se aprobă sumele solicitate la rambursare şi se emite decizia respectivă. "Dacă sumele solicitate la rambursare nu au putut fi justificate cu ocazia analizei documentare, decontul respectiv se încadrează la gradul de risc fiscal mare şi se soluţionează cu inspecţie fiscală anticipată", se precizează în OMFP 967/2005.
Deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare cu un risc fiscal mare se transmit la compartimentul cu atribuţii de inspecţie fiscală. După efectuarea inspecţiei, compartimentul cu atribuţii în acest domeniu va întocmi raportul de inspecţie fiscală. Dacă TVA deductibilă sau colectată se modifică faţă de sumele înscrise în decontul de TVA, se va întocmi decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare stabilite de inspecţia fiscală, care are şi rol de decizie de rambursare a TVA. Dacă cu ocazia inspecţiei fiscale nu sunt stabilite însă diferenţe faţă de suma solicitată la rambursare, decizia de rambursare a TVA se emite de către compartimentul de specialitate.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite