Se poate intra în business şi numai cu câteva mii de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Succesul unei afaceri nu depinde doar de volumul capitalului investit, ci şi de abilitatea managerială graţie căreia se poate dovedi, în timp, că şi cu bani puţini se pot urni afaceri

Succesul unei afaceri nu depinde doar de volumul capitalului investit, ci şi de abilitatea managerială graţie căreia se poate dovedi, în timp, că şi cu bani puţini se pot urni afaceri profitabile. În funcţie de patru niveluri de investiţie, respectiv 5.000 de euro, 10.000 de euro, 20.000 de euro sau 40.000 de euro, vă prezentăm idei de afaceri care unele chiar există pe piaţă şi şi-au demonstrat succesul.
Afacerile pe care vi le vom prezenta pot fi demarate atât pe cont propriu, cât şi în sistem de franciză.
Investiţie iniţială de 5.000 de euro
"Cu o asemenea sumă pot fi demarate mai multe tipuri de businessuri. Chiar dacă exemplele concrete sunt modele dezvoltate în franciză, acestea pot fi demarate şi pe cont propriu, de oricine dispune de suma de bani necesară", susţine Eugen Driga, director general al IMO Franchising - societate de consultanţă în afaceri.
Aşadar, ce tipuri de afaceri se pot iniţia cu o investiţie iniţială de minimum 5.000 de euro? De la servicii de lichidare firme, salon mobil de coafură, livrare animale, dresaj canin sau terapeut masaj şi până la businessuri mai puţin întâlnite, precum instructor de dans, consultant matrimonial, activitate de lobby, dar şi multe altele de acest gen care nu necesită investiţii şi cheltuieli materiale ori de personal semnificative. Investiţia iniţială de 5.000 de euro reprezintă cheltuieile necesare pentru demararea afacerii şi funcţionarea în primele trei luni de activitate.
Model de afacere: Agenţie de webdesign
Investiţie necesară: 2.500-5.000 de euro
Taxă de franciză: 2.000 de euro

Investiţia minimă în dotări şi funcţionarea în primele trei luni este de 500-3.000 de euro. Nivelul acesteia depinde şi de dotările existente deja în firmă.Încă din primele zile de funcţionare, firma poate produce.
Dacă potenţialul investitor are capacitatea de a aloca unei afaceri până la 10.000 de euro, posibilităţile sunt cu atât mai variate. Afacerea poate consta într-o firmă de servicii acustice sau arheologie, închiriere biciclete, servicii de restaurare a obiectelor de artă, ori investitorul poate chiar să-şi deschidă o pescărie, un ziar de publicitate, o cafenea/ceainărie ori chiar o "şcoală peste program" sau o firmă de servicii de curăţenie profesionale sau domestice. "Investitorul are nenumărate posibilităţi. Există deja pe piaţa românească afaceri care au fost demarate cu asemenea investiţii, de până în 10.000 de euro şi care s-au dovedit de succes", explică Eugen Driga.
Model de afacere: After-school
Taxa de franciză: 4.000 de euro
Redevenţă lunară: 5%
Investiţie: 3.000-5.000 de euro

Pentru a face un business profitabil din achiziţionarea/vânzarea antichităţilor, investiţia necesară variază între 10.000 şi 20.000 de euro. Acest nivel al fondurilor este necesar şi pentru demararea unei afaceri în domeniul cateringului, arhitecturii sau pentru deschiderea unei florării sau a unei galerii de artă. "Cu această sumă se pot face multe. Se poate amenaja un teren de paintball, se poate deschide un magazin de accesorii de modă pentru femei (n.r. - poşete, eşarfe, pălării etc) sau chiar un minifast-food", explică Driga, precizând totodată că acest ultim tip de afacere a prins foarte bine în România, în ultimii ani.
Model de afacere: magazin de accesorii de damă
Taxa de franciză: 5.000 de euro
Investiţii necesare mobilării magazinului: 2.500-3.000 de euro
Achiziţie de marfă: 10.000-12.000 de euro

Acestor investiţii minime li se adaugă şi cheltuielile aferente chiriei, care diferă în funcţie de locaţia spaţiului ales, şi salariilor plătite angajaţilor.
Potrivit consultantului în afaceri, cu cât suma alocată investiţiei creşte, cu atât investitorul poate avea parte de independenţă. Astfel, în cazul unei investiţii de 30.000 de euro, spre exemplu, se pot deschide chiar magazine multibrand, în care se realizează contracte de distribuţie cu fiecare marcă în parte. Iar dacă suma ce poate fi investită urcă până la 40.000 de euro, se pot demara chiar afaceri de genul serviciilor de charter aerian, turism, producător TV freelance sau club de sănătate.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite