Pe piaţa de birotică şi papetărie, concurenţa străină vine după 2008

0
Publicat:
Ultima actualizare:

nişe de dezvoltare, dar şi consolidarea celor existente. Este şi cazul sectorului birotică şi papetărie, de la care se aşteaptă ca profiturile să fie din ce în ce mai mari. În plus, în

nişe de dezvoltare, dar şi consolidarea celor existente. Este şi cazul sectorului birotică şi papetărie, de la care se aşteaptă ca profiturile să fie din ce în ce mai mari. În plus, în condiţiile în care piaţa este dominată de câteva nume mari, este de aşteptat ca, după integrare, să se intensifice achiziţiile companiilor mici din domeniu.
"Vorbim de o piaţă foarte fragmentată. şi am să vă dau un singur exemplu: cifra de afaceri a grupului RTC pe anul 2004 a fost aproape egală cu totalul cifrei de afaceri a altor 12 competitori", ne-a declarat Sorin Stancu, preşedintele diviziei Office, din cadrul grupului RTC. Deşi nu există studii de specialitate care să indice dimensiunea valorică a pieţei de birotică şi papetărie, principalii competitori sunt de părere că se poate vorbi de o cifră de circa 100 milioane de lei.

Peste 10.000 de produse, grupate în cinci cataloage
Din poziţia de lider al pieţei de distribuţie de produse de birotică şi papetărie, Office Expres a înţeles necesitatea poziţionării cât mai stabile în această piaţă şi, implicit, nevoia investiţiilor în imagine. În acest sens, compania a ales să vină în întâmpinarea nevoilor clienţilor prin facilitarea accesului la produse şi economisirea timpului, lansând cinci cataloage cu peste 10.000 de produse din diferite domenii, respectiv papetărie, IT&Birotică, Promoţionale, Mobilier şi Industrie. " Investiţia s-a ridicat la peste un milion de euro. Vrem să oferim soluţia completă pentru birou, iar acesta este singurul catalog de pe piaţă cu preţuri", a precizat Stancu.

Aşteptări mari de la mobilier şi IT
Divizia Office Expres, din cadrul grupului RTC, se aşteaptă ca încasările să crească pe segmentul de mobilier şi IT. "Avem aşteptări foarte mari pe zona de IT şi mobilier, în condiţiile în care construcţiile de clădiri pentru birouri sunt într-o continuă ascensiune", spune Stancu, adăugând că cifra de afaceri a grupului din vânzările de mobilier se ridică la 20 milioane de euro. Pe zona de IT, Stancu estimează o creştere a vânzărilor cu circa 30%.

Piaţa va creşte după aderare
Dacă primul loc al pieţei de birotică şi papetărie este ocupat detaşat de grupul RTC, locurile doi şi trei sunt disputate de Austral şi, respectiv, compania Top Birotica. "Principalul nostru competitor pe această piaţă este Austral şi, la un nivel mult mai mare, RTC", ne-a declarat directorul de marketing al Top Birotica, Corina Dobre. În opinia sa, se aşteaptă ca aderarea ţării noastre la Uniunea Europeană să crească cererea de produse de papetărie, pe fondul intrării de noi investitori. "Deocamdată este foarte important că această piaţă este împărţită numai de jucători locali", a precizat Dobre. Potrivit lui Stancu, concurenţa din afară nu ar putea să îşi facă simţită prezenţa în România mai devreme de anul 2008. Compania RTC intenţionează ca, după momentul 1 ianuarie 2007, să îşi extindă activitatea în Bulgaria şi Ungaria.

Estimările indică o valoare de 100 milioane de euro
Piaţa produselor de birotică şi papetărie este estimată la circa 100 milioane de euro, ritmul de creştere fiind de 15-17% în 2006, faţă de perioada similară a anului trecut. RTC deţine primul loc pe această piaţă, cu o cifră de afaceri de 37,5 milioane de euro în 2005. Pentru anul în curs, compania estimează o cifră de afaceri de 44 milioane de euro. Urmează compania Austral, ale cărei venituri din vânzări la nivelul anului 2005 au depăşit 9 milioane de euro. Locul trei este ocupat de TOP Birotica, cu o cifră de afaceri de 4 milioane de euro în 2005, pentru 2006, estimându-se o creştere cu circa 5,5%. Alţi competitori sunt Dacris, Vector International sau Herlitz.

Vânzările de produse prin cataloage s-au extins anul trecut şi la capitolul îmbrăcăminte, prin intrarea pe piaţă a germanilor de la Quelle România, practic singurii competitori pe acest segment. Ioana Lung, director de marketing al companiei, spune că cererea şi vânzările au depăşit cu mult aşteptările iniţiale. "Este încă o piaţă deschisă pe care, deocamdată, suntem singuri", ne-a declarat Lung. Potrivit administratorului firmei Quelle România, Aliz Tepfenhart, cifra de afaceri estimată pentru acest an a fost revizuită în sens pozitiv. "Iniţial am planificat pentru anul comercial 2006 o cifră de afaceri în valoare de 2,8 milioane de euro. După ce avem la îndemână rezultatele primelor patru luni, ne aşteptăm după primul an la o cifră de afaceri a firmei Quelle România de peste 4 milioane de euro", a afirmat Tepfenhart.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite